حجم تخصیصی سوادآموزی اتباع خارجی در فارس به طور کامل تحت پوشش قرار گرفت

شیراز (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس خبر داد سوادآموزی اتباع خارجی ساکن در جمهوری اسلامی ایران یا همان طرح کمیساریا در نواحی چهارگانه شیراز،لارستان،مرودشت،ممسنی و خشت و کمارج اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۱۴۰۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
حجم تخصیصی سوادآموزی اتباع خارجی در فارس به طور کامل تحت پوشش قرار گرفت

بهزاد نوروزی چگینی در شورای اداری معاونت سوادآموزی گفت: حجم تخصیصی طرح کمیساریا به استان فارس در دوره سوادآموزی 100نفر و در دوره انتقال 400نفر است که این حجم به طور کامل در شهرستان‌ها، مناطق و نواحی مجری تحت پوشش قرار گرفته و آموزش مخاطبان که گروه سنی 49-10سال هستند، آغاز شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: طرح آموزش اتباع خارجی ساکن در جمهوری اسلامی ایران یا همان طرح کمیساریا طی تفاهم نامه ای سه جانبه فی ما بین سازمان نهضت سوادآموزی، دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اجرا می شود .

نوروزی افزود: این طرح از جمله مواردی است که آموزش سوادآموزان باید به شیوه حضوری و کلاسی صورت پذیرد بنابراین به کارشناسان سوادآموزی شهرستان ها، مناطق و نواحی مجری این طرح تأکید کرد که آموزش سوادآموزان باید با رعایت کامل و همه جانبه پروتکل های بهداشتی صورت پذیرد.

او افزود: تمام مراحل این طرح اعم از شناسایی،ثبت نام،آموزش، برگزاری آزمون پایانی و اعلام نتایج باید تا تاریخ 30 بهمن ماه به اتمام برسد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه شیوع ویروس کویید19و بیماری کرونا بسیاری از شیوه ها و روش ها و حتی آداب و رسوم را با چالش مواجه و دستخوش تغییر کرد، گفت: یکی از مقوله هایی که با چالش جدی روبرو شد بحث آموزش و به ویژه آموزش حضوری بود که با شیوع و شدت یافتن این بیماری آموزش در اغلب نقاط دنیا سمت و سوی مجازی به خود گرفت.

نوروزی با تاکید بر اهمیت نقش آموزش مجازی و جایگاه آن در شرایط کرونایی دنیای امروز افزود: آموزش در سوادآموزی نیز از این قاعده مستثنی نیست و لازم است آموزش دهندگان ما با فناوری روز و شیوه ها و الگوهای آموزش مجازی آشنا شوند و تسلط کافی را داشته باشند.

او افزود: در این بین مواردی هم هست که آموزش الزاما باید به شیوه حضوری انجام شود و در این گونه موارد رعایت تمامی قوانین و مقررات پروتکل های بهداشتی باید در اولویت و سرلوحه کار مسؤولان، دست اندرکاران و ذی نفعان سوادآموزی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار