استاندار زنجان:

اصناف در روز نخست طرح محدودیت‌های کرونایی بسیار خوب عمل کردند

زنجان (پانا) - استاندار زنجان عنوان کرد اگر رعایت محدودیت ها از سوی اصناف و مردم مانند روز اول باشد ممکن است زمان اجرای طرح کمتر هم بشود.

کد مطلب: ۱۱۴۰۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اصناف در روز نخست طرح محدودیت‌های کرونایی بسیار خوب عمل کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی با بیان اینکه 150 شهر کشور در وضعیت قرمز قرار دارند و شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده نیز در استان زنجان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: بر اساس تجربه‌ای که در شهرستان خرم دره داشتیم با اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای و رعایت مردم و اصناف دیدیم که آن شهرستان از وضعیت قرمز خارج شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان گفت: نزدیک به 700 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تا به امروز 850 نفر بخاطر ابتلا به این ویروس منحوس در استان جان باخته اند و این آمارها بیانگر آن است که اگر شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود باید منتظر حوادث تلخ تری باشیم.

مقام عالی استان ادامه داد: اگر طی این دو هفته مردم رعایت اصول بهداشتی را جدی بگیرند قطعا شاهد کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا خواهیم بود.

استاندار زنجان به نمونه برداری و یا بستری شدن بیش از 16 هزار نفر از شهروندان استان بخاطر کرونا در استان اشاره کرد و افزود: هرچقدر زمان تشخیص بیماری سریع‌تر باشد روند درمان و مراقبت موثرتر خواهد بود و در استان نیز از کیت‌های تشخیص سریع بیماری بزودی استفاده خواهد شد.

از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز پنج هزار و ۵۸۸ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

استاندار زنجان با قدردانی از رعایت اصناف و مردم در روز نخست اعمال محدودیت‌های کرونایی، خاطرنشان کرد: اگر رعایت شیوه نامه‌ها به همین صوت ادامه داشته باشد ممکن است زمان اجرای محدودیت‌ها کمتر از دو هفته هم باشد ولی باید بدانیم رعایت اصول بهداشتی و شیوه‌نامه‌ها نباید مقطعی باشد بلکه تا درمان قطعی ویروس کرونا با جدیت باید رعایت شوند.

در حال حاضر شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

همچنین شهرستان‌های خرم دره، طارم، ماهنشان و سلطانیه در وضعیت نارنجی و شهرستان ایجرود نیز در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار