بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی اردبیل به مناسبت هفته بسیج

اردبیل (پانا ) - شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی اردبیل به مناسبت هفته بسیج بیانیه ای صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی اردبیل به مناسبت هفته بسیج

متن بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی اردبیل بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

پنجم آذر ماه یکی از درخشان‌ترین برگ‌های کتاب انقلاب اسلامی و یادآور صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین و ارتش بیست میلیونی در مقطع حساس و سرنوشت‌سازی است که نهال نوپای انقلاب اسلامی تازه پا گرفته بود.

بدخواهان و دشمنان تلاش می‌کردند از هر سو و با هر ابزاری از رشد و گسترش انقلاب اسلامی جلوگیری کنند، اما در این شرایط، امام بزرگوار با نگاهی جامع‌نگر و فراگیر، آینده و امنیت نظام اسلامی و کشور را تضمین و در پنجم آذرماه سال 1358 فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر فرمودند.

بدون تردید دوراندیشی، هوشیاری و درایت بی‌نظیر حضرت امام خمینی(ره) در تأسیس آن نهاد مقدس و هدایت و تدابیر روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) اساسی‌ترین عامل خنثی‌سازی توطئه‌ها در مقابل انقلاب اسلامی بوده و حوادث سال‌های بعد، گواهی روشن بر درستی این تصمیم بوده است.

بسیج نهادی اسلامی- انقلابی برگرفته از بطن و متن مردم برای نیاز‌های انقلاب و گره‌گشای مشکلات فراروی کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی بوده و یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت راهبردی نظام در بازدارندگی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی است. امروزه نقش‌آفرینی بسیجیان با اخلاص در عرصه‌هایی مانند علم وفناوری، فرهنگی و سازندگی، محرومیت‌زدایی، مردم یاری و... نشان از مسئولیت‌پذیری متعهدانه و راهگشایی آن در پیشرفت کشور دارد. از همین رو توانمندسازی ملت ایران و نسل جوان برای پیشبرد گام دوم انقلاب از جمله ضرورت‌های مهم و سرنوشت‌سازی است که بسیج و بسیجی آن را در دستور کار خود قرار داده است.

هفته بسیج و روز پنجم آذر ماه، فرصت مغتنمی است تا از همت والا و خدمات بدون چشمداشت بزرگ مردانی که دلاورانه پای انقلاب شکوهمند اسلامی ایستادند و برای آبادانی کشور آستین بالا زدند، تجلیل گردد؛ و با تقویت هر بیشتر روحیه و تفکر بسیجی و با امید به خداوند متعال مشکلات پیش روی کشور مرتفع شود.

بر این اساس شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی، ضمن تبریک هفته بسیج به آحاد بسیجیان جان برکف، اعلام می‌کند در سایه فرماندهی رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) تا پای جان بر سر آرمان‌های امام و رهبری، ایستاده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی استان اردبیل

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار