نکاتی که باید درخصوص استانداردهای لوله بخاری بدانید!

هم اکنون با ورود به فصل سرما یکی از موارد حائز اهمیت برای بسیاری از خانواده ها سیستم های گرمایشی است. درست است درصد بالایی از جمعیت هم اکنون از سیستم های گرمایشی جدید استفاده می کنند، اما میزان زیادی از مردم هم هستند که با استفاده از بخاری گرمایش خود را تامین می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۰۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
نکاتی که باید درخصوص استانداردهای لوله بخاری بدانید!

هم اکنون با ورود به فصل سرما یکی از موارد حائز اهمیت برای بسیاری از خانواده ها سیستم های گرمایشی هستند. درست است درصد بالایی از جمعیت هم اکنون از سیستم های گرمایشی جدید استفاده می کنند، اما میزان زیادی از مردم هم هستند که با استفاده از بخاری گرمایش خود را تامین می‌کنند. از همین رو اقدام به تهیه مطلبی در خصوص تمامی نکاتی که باید در خصوص لوله بخاری بدانید تهیه کردیم چرا که یکی از مهم ترین موارد مهم در حفظ سلامت افراد جامعه است. به طور کلی لوله بخاری با استفاده از ورق گالوانیزه ساخته می شود. چرا که این ورق ها علاوه بر داشتن قیمت مناسب از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار است، بسیار سوال شده که چرا قیمت لوله بخاری در بازار متنوع است. برای دریافت پاسخ خود ابتدا قیمت ورق گالوانیزه امروز را در این لینک دریافت کنید سپس ادامه مطلب را مطالعه کنید.

https://www.markazeahan.com/product-category/galvanized-sheet

در واقع ورق های گالوانیزه همان ورق سیاه فولادی است که در شرایط کارگاهی به دو روش گرم و سرد آبکاری شده و لایه ای از آلیاژ روی بر روی سطح ورق ها تشکیل شده است. میزان ضخامت این لایه تاثیر بسزائی در میزان مقاومت این محصول در برابر خوردگی و همچنین قیمت نهایی آن دارد. بنابراین می توان قیمت ورق گالوانیزه را متاثر از قیمت ورق سیاه دانست. بر همین اساس از این به بعد می دانید علت تفاوت لوله های بخاری در بازار چه می تواند باشد.

ارتفاع و ابعاد استاندارد لوله بخاری

پس از بررسی قیمت لوله بخاری و عوامل تاثیر گذار بر آن بهتر است به ابعاد استاندارد این محصول بپردازیم. در انتخاب اصولی و استاندارد ارتفاع استاندارد لوله بخاری باید حداکثر دقت را داشته باشید تا پاییز و زمستان ایمنی را پشت سر بگذارید. نصب صحیح و مطابق با استاندارد دودکش بخاری خود یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش خطرات گاز گرفتگی است. چرا که در صورت عدم رعایت استاندارد احتمال خروج گاز به صورت کامل از محیط به حداقل می رسد که موجب ایجاد مشکلات تنفسی برای افراد حاضر در مکان خواهد شد.

در این مورد باید مطابق با آنچه در آیین نامه های ایمنی ذکر شده است ارتفاع استاندارد لوله بخاری از زمین تا سقف به شکل عمودی تقریبا 1 متر و 45 سانتی متر برای طول لوله رابط دودکش در نظر بگیرید. دقت کنید این میزان برای لوله های با قطر 2.5 سانتیمتر است.

اندازه استاندارد لوله در وسایل گرمایشی مختلف

در ساخت و ساز های امروزی اغلب از شیوه های متفاوتی از قبیل بخاری، شوفاژ، شومینه، پکیج و... برای تامین گرمایش سازه استفاده می کنند که دانستن آن برای ما لازم است. به عنوان مثال اندازه استاندارد لوله دودکش شومینه دارای حداقل 15 سانتی متر قطر است، در انتخاب صحیح این اندازه نهایت دقت را به عمل آورید چرا که در غیر این صورت گازهای سمی به طور کامل خارج نمی شود. همچنین اندازه استاندارد دودکش شوفاژ را می توانید براساس ظرفیت منبع گرمایش خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید این میزان حداقل باید برابر با 15 سانتی متر باشد. این میزان برای قطر لوله بخاری و یا دودکش آبگرم کن های دیواری باید حد اقل 15 سانتی متر باشد.

10 نکته ای که باید در استفاده از بخاری بدانید

پیش از هر صحبتی باید عنوان کنیم در زمان خرید بخاری حتما از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنید. چرا که ایمنی بخاری متشکل از رعایت مجموعه عواملی است که همگی با هم یک سیستم گرمایشی ایمن و مطمعن را خواهد ساخت.

حتما پیش از راه اندازی و روشن کردن بخاری از عدم مسدود بودن دودکش بخاری اطمینان حاصل کنید. چرا که ممکن است این مسیر توسط شی ء خارجی و یا لانه پرندگان مسدود شده باشد و گاز بطور کامل از دودکش خارج نشود. دقت نمائید برای جلوگیری از بروز این موارد از یک درپوش برای دودکش استفاده کنید.

قطر لوله دودکش از موارد مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. این قطر باید برابر و یا بزرگتر از قطر لوله خروجی بخاری باشد.

حتما از عملکرد صحیح مکش دودکش اطمینان حاصل نمائید. این کار با یک کبریت روشن به آسانی قابل آزمایش است. به این صورت که کبریت را روشن کرده در مقابل دودکش بگیرید در صورتی که شعله به سمت داخل کشیده شد عملکرد مکش صحیح است در غیر این صورت باید موارد فنی را چک کرده پس از آن بخاری را نصب کنید.

نصب صحیح دودکش ساختمان به جهت خروج کامل گاز مونوکسید کربن از اهمیت بالائی برخوردار است به همین دلیل خروجی دودکش نباید در فضای بین دو ساختمان در نظر گرفته شود.

در هنگام نصب شیلنگ بخاری از شیلنگ های استاندارد استفاده کنید. محل بست شیلنگ با بخاری و لوله گاز را از لحاظ عدم نشتی گاز با کف صابون حتما آزمایش کنید.

دقت کنید در طول روز و در زمان استفاده از بخاری شعله های بخاری آبی رنگ باشد. همچنین لوله بخاری باید داغ باشد.

به هیچ عنوان فضای حمام را با استفاده از بخاری گرم نکنید.

در مکانی که بخاری روشن وجود دارد باید فضایی برای تهویه هوا در نظر بگیرید.

دقت کنید اتصالات باید به صورت نر و ماده باشد و به هیچ عنوان از انواع پیش ساخته اتصالات استفاده نکنید.

نکات تکمیلی

منبع درج این موضوع وب سایت مرکزآهن است. در انتها به دلیل اهمیت این موضوع لازم دانستیم نکات تکمیلی در خصوص ایمنی بیشتر مطرح کنیم. دقت کنید برای عملکرد بهتر بخاری نیاز به اکسیژن دارید. به همین منظور لازم است در قسمت انتهایی ورودی ساختمان دریچه هایی جهت تهویه هوا تعبیه شود. ضمن آنکه باید به میزان 3 تا 5 سانتی متر فضا از زیر در ساختمان فاصله وجود داشته باشد. علاه بر آن در مکان های نصب آب گرم کن های دیواری بسیار اهمیت دارد که جریان هوا در گردش باشد بنابراین از نصب این وسائل در مکان بسته جدا خودداری کنید. قرارگیری دودکش عمودی با دارا بودن درپوش به شکل H از دیگر موارد حائز اهمیت است. در پایان امیدواریم با رعایت تمامی نکات ذکر شده در این مطلب فصل سرمای ایمنی را پشت سربگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار