تشریح ابعاد مختلف بخشنامه تربیت یادگیری مدارس

تهران (پانا) - نشست مجازی کارشناس مسئولان آموزش متوسطه اول مناطق نوزده گانه تهران با حضور قربانی، رئیس اداره آموزش متوسطه شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تشریح ابعاد مختلف بخشنامه تربیت یادگیری مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، در نشست ویدئو کنفرانس کارشناس مسئولان متوسطه اول مناطق نوزده گانه ،تبیین ابعاد مختلف بخشنامه جریان تربیت یادگیری مدارس و برنامه های دوره اول متوسطه انجام شد.

در این جلسه بر تثبیت برنامه های اولویت دار دوره اول آموزش متوسطه، شامل به روز رسانی اطلس یادگیری در مدارس، ساماندهی (دانش آموز - کلاس - نیروی انسانی)، الگوی برنامه تعالی مدیریت مدرسه، تدوین برنامه سالانه، برنامه ویژه مدرسه، جشنواره نوجوان خوارزمی ،آموزش مدیران، خواهر خواندگی، مدارس لازم التوجه، توانمندسازی مدیران، نرخ گذر واقعی، نرخ ترک تحصیل(معکوس)، نرخ پوشش تحصیلی واقعی، کاهش نرخ تکرار پایه در دوره اول آموزش متوسطه (معکوس) و کیفیت بخشی بر اساس برنامه عمل مدارس به سبک مدرسه محوری تاکید شد.

قربانی گفت: مدارس باید تابع بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اداره کل باشند و مناطق با نظارت بر مدارس نحوه برگزاری کلاس ها در فضای مجازی را طبق زمانبندی اعلام شده رصدکنند و مطابق سنوات قبل الگوی برنامه تعالی مدیریت مدرسه با معیار و زیرمعیارهای جدید مدارس مورد ارزیابی و مراحل قرار گیرند و با توجه به نرخ پوشش واقعی و تکرار طبق تفاهم نامه امسال در مناطق عمل شود.

شایان ذکر است با توجه به محورهای شش گانه جشنواره نوجوان خوارزمی، محور دست سازه و بازارچه کارآفرینی، زبان انگلیسی و ادبیات فارسی، پژوهش و آزمایشگاهی, دانش آموزان آثار خود را از طریق سامانه همگام و مراجعه به پنل و رمز عبوری که مدیر برای هر دانش آموز معرفی کرده ثبت و بارگذاری کرده اند و برنامه ویژه مدرسه طبق سنوات گذشته محور فعالیت مدارس قرار می گیرد و طبق نشانگرهایی از پیش تعیین شده توسط اداره کل ارزیابی می شود.

گفتنی است که با اشاره به عملیاتی شدن رعایت مدت زمان یادگیری در فضای مجازی، یک از اهداف اولویت دار دوره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار