مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس:

رسالت امروز معلم، پاسداری نظری و اجتهادی از دستاوردهای انقلاب است

شیراز (پانا) - مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس با اشاره به اینکه بسیج حتی مختص جنگ نیز نبود و بعد از جنگ ماموریت خویش را به انجام رساند بیان کرد هر چند که دست هایی پشت پرده درصدد بود بعد از جنگ، ماموریت این شجره طیبه را تمام شده بپندارد اما به مدد الهی موفق به این کار نشدند.

کد مطلب: ۱۱۴۰۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
رسالت امروز معلم، پاسداری نظری و اجتهادی از دستاوردهای انقلاب است

ناصر جوکار در آیین معارفه سرپرست جدید کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش فارس که به صورت زنده و از طریق ویدیو کنفرانس با روسای آموزش و پرورش و مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان سراسر استان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد گفت: بسیج یک امری دولتی نیست بلکه بسیج مولود تفکر انقلاب است و نهادی نیست که به زور ایجاد شده باشد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس با اشاره به اینکه بسیج حتی مختص جنگ نیز نبود و بعد از جنگ ماموریت خویش را به انجام رساند بیان کرد: هر چند که دست هایی پشت پرده درصدد بود بعد از جنگ، ماموریت این شجره طیبه را تمام شده بپندارد اما به مدد الهی موفق به این کار نشدند.

جوکار گفت: بسیج به رهبری جوانترین پیر تاریخ، امام پاکی‌ها خمینی کبیر متولد شد و به رهبری امام ثانی این انقلاب از جذر و مدها و پیچ و خم تاریک تاریخ عبور کرد تا امروز به دست ما رسیده، بر ماست که از این شجره طیبه حراست کنیم، چرا که این مولود، از انقلاب پاسداری می کند.

او افزود: بسیج به پشتوانه رهبری آن پیر فرزانه، دو قطبی شرق و غرب را شکست و قطبی جدید با محوریت اسلام را بنا نهاد و بحمدالله قطب دوم طاغوت را نیز به زودی خواهد شکست و جهان تک قطبی با محوریت اسلام را بنا خواهد کرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس با تاکید بر اینکه جهان امروز تشنه مکتوبات فکری معلم است، گفت: معلم دیروز، شهید نبرد تنزیل شد و معلم امروز با اسلحه قلم، شهید نبرد تاویل است، ما شک نداریم، همانطور که انقلاب از دامن معلم آغازیدن گرفت، از دامن پاک معلم هم پاسداری خواهد شد، چرا که بسیجی تربیت شده معلم است، بنابراین رسالت معلم دیروز پاسداری عملی و اجتماعی از آموزه های انقلاب و رسالت امروز معلم پاسداری نظری و اجتهادی از این دستاوردها است.

جوکار بیان کرد: رسالت امروز معلم آن است که به تعبیر فارابی فاصله میان مدینه فاضله و مدینه جاهله را روز به روز فزون تر کند‌، و به تعبیر ابن بادجه؛ آموزش و پرورش باید کار دو جماعت را از طریق بالا بردن نرخ امنیت و سلامت کساد کند، یکی قاضی و دیگری پزشک.

او خطاب به معلمان گفت: معلمان عزیز بدانند که وجه افتراق تربیت سکولار با تربیت دینی تنها در یک چیز است؛ تربیت سکولار به دنبال تربیت حیوان متمدن و تربیت دینی بدنبال تربیت انسان است، معلمان از طریق احضار سفره های زیر زمینی فطرت جهد خود را برای رشد افاضل و قطع اراذل بکار گیرند تا در دام و پروژه متدین سکولار نیفتیم.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس ادامه داد: معلمان عزیز با ورود به پویش لبخند رضایت همواره بر قطر مقبولیت نظام بیفزایید، چرا که رسالت این پویش ایجاد تعادل بین پرورش و آموزش بوده و ماموریت دارد کاستی های پرورشی را با کمک به معلم پوشش دهد.

جوکار افزود: پویش لبخند رضایت از طرفی با هدف برملاسازی زحمات جامعه معلمی در دوران کرونا، اجازه ندهد قدر آنان در بستر لامکانی مدفون شده و در اوج مظلومیت دیده نشوند، هر چند که رسالت معلم مستوری و کار در اوج گمنامی است، اما رسالت بسیج فرهنگیان آن است تا حنجره فریاد معلم شده و نای نی باشد برای انعکاس صلای روح بخش ایشان.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس در پایان با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج و دسیسه دشمنان گفت: فرهنگی که ۴۱ سال پیش زیر سایه آموزه‌های خمینی کبیر متولد شد، کمتر کسی فکر می‌کرد روزی این چنین ابعاد جهانی به خود گیرد، به طوری که از شرق هند تا غرب آفریقا را در برگیرد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات صدرالدین زین العبادی رییس سابق کانون بسیج فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش فارس، عبدالله پروین به سمت سرپرست جدید این کانون منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار