راهکارهای دریافت خدمات غیر حضوری در بانک های اردبیل اطلاع رسانی شود

اردبیل (پانا)- استاندار اردبیل بر شناسایی روش های دریافت خدمات غیرحضوری برای کاهش ازدحام در بانک ها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهای دریافت خدمات غیر حضوری در بانک های اردبیل اطلاع رسانی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در نشست مشترک با مدیران بانک ها و فرمانداران شهرستان های استان به صورت ویدئو کنفرانس خواستار توجه جدی بانک ها به اجرای نوبت بندی و تنظیم ساعت های ارائه خدمات برای کاهش ازدحام جمعیت در بانک ها شد.

او بیان کرد: با توجه به تعطیلی های اخیر در جریان اجرای طرح محدودیت هوشمند کرونا ، میزان مراجعات به بانک ها برای انجام امورات بانکی شخصی بیشتر شده که این موضوع باید مدیریت و از مراجعات برای دریافت خدمات غیر اضطراری جلوگیری شود.

استاندار اردبیل با اشاره به وضعیت کرونایی حاکم بر استان ، بستری بودن ۴۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان ها را یادآور شد و خواستار اقدام سریع مدیران بانکی و توجه جدی مردم برای کاهش ازدحام در بانک ها شد.

بهنام جو اظهار کرد: لازم است مدیران بانک های استان نسبت به تدوین و پیشنهاد راهکارها و برنامه های موثر برای کاهش ازدحام به ستاد کرونا اقدام کرده تا در این خصوص تصمیم گیری و برنامه های تاثیرگذار اجرایی شود.

او پرهیز از پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان در داخل شعب، پرهیز از دریافت اقساط به صورت حضوری و تعویق در ارائه تسهیلات غیر اضطراری به متقاضیان را از جمله راهکارهای کاهش ازدحام در بانک ها دانست و بر اطلاع رسانی این محدودیت ها به مردم تاکید کرد.

استاندار اردبیل تجمع در بانک ها را موجب بروز خطر ابتلا به کرونا برای مردم و کارکنان بانک دانست و خواستار مشارکت مردم در کاهش ازدحام در بانک ها و استفاده از روش های غیر حضوری خدمات بانکی شد.

فرمانداران شهرستان های مشگین شهر، خلخال و پارس آباد نیز در سخنانی جداگانه با اشاره به ازدحام مردم در اولین روز طرح محدودیت هوشمند در بانک های این شهرستان ها خواستار اتخاذ ابلاغ راهکارهایی برای مدیریت مراجعه کنندگان و کاهش ازدحام در بانک ها شدند.

مولایی، مدیرعامل بانک ملی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به مراجعه بالای مردم به بانک ها در اولین روز طرح مدیریت هوشمند کرونا، علت این مراجعات را استفاده برخی اقشار از فرصت تعطیلی در این طرح برای انجام امورات بانکی دانست.

او بیان کرد: با توجه به بالارفتن حجم فعالیت در بانک ها به دلیل پرداخت تسهیلات مرتبط با کرونا باید بر اساس اطلاع رسانی ستاد کرونا از مراجعات غیر ضروری مردم به بانک ها جلوگیری شود.

رجبی ، نماینده بانک کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه واریز حقوق در اول ماه، نقد کردن چک، دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط به صورت حضوری را از جمله دلایل ازدحام در بانک های استان دانست.

او گفت: کارکنان بانک ها به دلیل مراجعات بالا شیفت استراحت به دلیل کرونا ندارند و با توجه به مراجعات بالا برخی از همکاران بانکی به کرونا مبتلا شده و در قرنطینه به سر می برند.

در این جلسه مقرر شد بانک های استان از ساعت هشت و نیم تا ۱۳ و نیم ظهر دایر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار