کیت های آزمایشگاهی کرونا وارد استان اردبیل می شود

اردبیل (پانا)- استاندار اردبیل از توزیع کیت های آزمایشگاهی استاندارد ساخت ایران برای تست کرونا در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کیت های آزمایشگاهی کرونا وارد استان اردبیل می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه طرح سپهبد شهید سلیمانی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل به عنوان اولین استان، اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بر عهده گرفته است نیاز به کیت تست کرونا داریم و تا دو روز آینده به اندازه نیاز تحویل استان داده می شود.

او با بیان اینکه مخترعان ایرانی طبق استانداردهای جهانی موفق به ساخت این کیت شده اند گفت: بیش از ۱۳۰ هزار مورد کیت در حال حاضر موجود است و برای تست افراد مشکوک به راحتی جواب می دهد.

استاندار اردبیل ادامه داد: این طرح در مرکز استان با فرماندهی عملیاتی سپاه حضرت عباس(ع) در شهرستان ها با فرماندهی عملیاتی ناحیه بسیج کلید خورده و تا اتمام این طرح تمام مردم و دستگاه های اجرایی با عوامل سپاه و بسیج همکاری می کنند.

بهنام جو با بیان اینکه در شهرستان ها نیز کمیته های پنجگانه تشکیل شود، افزود: شهرستان ها نیز همانند مرکز استان چارت کمیته ها و مسوولان آنها را مشخص کرده و با همکاری فرمانداری ها کارها به خوبی پیش برود.

این مسوول با اشاره به اینکه برای قطع زنجیره ویروس کرونا نیاز به احساس مسوولیت همگانی است تصریح کرد: این طرح و مراجعه به تک تک خانه ها صرفا برای نجات مردم و در گام اول برای خود مردم است و نباید اطلاعات خلاف واقع در اختیار بسیجیان قرار داده شود.

او بیان کرد: فرم هایی دارای سوالات مختلف طراحی شده و برای پیشگیری از انتشار سریع بیماری و انتقال برخی از بیماران مشکوک به نقاهتگاه ها می تواند از روند سریع شیوع ویروس کرونا پیشگیری کند اینکه افراد مشکوک در خانه چگونه قرنطینه می شوند و امکانات رفاهی آنها چقدر است و آیا اتاق مستقل دارند یا خیر در این فرم ها درج شده است.

بهنام جو ادامه داد: باید نقاهتگاه های شهرهای قرمز و نارنجی در نقاط مشخص شده، تجهیز و از لحاظ اکسیژن و نیروی انسانی آماده باشد تا وقتی که بیماری نیاز به انتقال داشته باشد سریع در محل مشخص شده درمان و نگهداری شده باشد.

او تصریح کرد: افرادی که در داخل خانه هایشان امکان مداوا ندارند حتمن باید به نقاهتگاه انتقال یابند. این افراد بر اساس یافته های طرح خانه به خانه شهید سردار سلیمانی مشخص شده و تست این افراد در مراجعه اولیه مثبت اعلام شده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در شهر اردبیل از ۲۱ هزار نفر سوال شده، ۶۱ نفر مشکوک بوده و ۳۵ نفر نیاز به تست آزمایش داشته اند که امکان مثبت بودن این افراد بالاست ولی بی توجهی می کنند و اینگونه کیس ها باید مورد بررسی قرار گیرند که در صورت مثبت بودن ۱۸ نفر از این تعداد به نسبت جمعیت استان ۲۵ هزار نفر را شامل می شود.

بهنام جو گفت: در صورت مثبت بودن ۲۵ هزار نفر و انتشار سریع این ویروس حداقل ۱۰۰هزار نفر آلوده می شوند که رقم بسیار بالایی خواهد شد و امکانات لازم برای کنترل این آمار در هیچ کجا وجود ندارد. باید قبل از ابتلا پیشگیری کنیم و مردم نیز همکاری لازم را داشته باشند، چرا که ویروس کرونا با هیچ کسی شوخی ندارد.

این مسوول در پایان از فرمانداران و فرماندهان نواحی در شهرستان ها خواست گزارش اقدامات خود را تا حصول نتیجه نهایی اعلام کنند.

در این جلسه سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) نیز بر اجرای کامل این طرح تا رسیدن به وضعیت سفید تاکید کرد.

او گفت: طرحی که به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده باید به نحو احسن انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار