راهکارهای مدیریت مصرف آب در گفتگوی هفته مدیران مدارس منطقه 17

تهران (پانا)- گفتگوی این هفته آموزش و پرورش منطقه ۱۷ با مدیران مدارس منطقه با موضوع مصرف بهینه آب با حضور محمدرضا بختیاریان، مدیر ناحیه ۳ منطقه ۵ آب شهر تهران و هیئت همراه و مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه 17، در بستر شبکه شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهای مدیریت مصرف آب در گفتگوی هفته مدیران مدارس منطقه 17

محمدرضا بختیاریان، در این جلسه ضمن قدردانی از ابتکار بی نظیر مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۱۷، به جهت برگزاری این سلسله جلسات و بهره‌برداری از ظرفیت‌های فرا سازمانی گفت: همانطور که مدیر آموزش و پرورش از اهمیت آب در زندگی صحبت کردند این ماده حیاتی در آینده می‌تواند از اهمیت استراتژیک نیز بین کشورهای جهان برخوردار شود و با عنایت به اینکه مصرف بی‌رویه و غیر علمی سبب شده حجم آب در منابع زیرزمینی آب که از مهمترین مخازن آب شیرین است، کاهش نگران‌کننده‌ای داشته باشد.

او تاکید کرد: لازم است بیش از پیش مصرف آب مدیریت شود که گام اول آن آموزش شیوه‌های صحیح مصرف است که با تعاملات بین دو اداره آب و آموزش و پرورش امکان پذیر است و در گام بعدی در کاهش مصرف، نصب کاهنده های مصرف آب با استفاده از ابزارهای نوین است و لازم است ضمن معرفی این ابزارها آگاهی لازم به خانواده‌ها داده شود تا با یک بار هزینه کردن در این زمینه از هزینه‌های تصاعدی مصرف زیاد آب جلوگیری کنند.
بختیاریان گفت: الگوی مصرف آب برای هر نفر ۱۶۰ لیتر در هر ماه و هر مدرسه با هر تعداد دانش‌آموز نیز تا سقف ۶۰ متر مکعب از معافیت برخوردار هستند.
وی در ادامه ارائه راهکارهای لازم را در جهت کاهش مصرف آب در مدارس و جلوگیری از افزایش تصاعدی هزینه های آب مطرح کرد که مورد استقبال مدیران مدارس قرار گرفت.
مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه17 گفت: آب نعمت الهی است که به عنوان مایه حیات نام برده شده است. وجود و جریان آب بر روی کره زمین زندگی در آن را امکان پذیر ساخته است و بدون آن نه تنها انسان، بلکه زندگی تمامی موجودات زنده به خطر می‌افتد. این ماده مهم و حیاتی پیش ما امانت الهی است و همگان وظیفه داریم امتیاز داشتن آب را که بزرگترین نعمت جهان هستی برای بشریت است مواظبت کرده و آن را به عنوان بهترین ارمغان حیات نصیب آیندگان کنیم.
نیکبخت در ادامه گفت: یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش دادن آگاهی و دانش عمومی به جامعه از طریق مدارس، دانش‌آموزان و خانواده‌ها بوده که صرفه جویی در مصرف آب هم موضوعی مهم در این زمینه است.
وی افزود: صرفه جویی در تعلیمات دینی هم مورد توصیه اکید است و از طرفی نیاز اساسی بشر هم ایجاد می‌کند که مصرف آب به طور جدی مدیریت شود.
نیکبخت در ادامه گفت: استفاده از ابزارهای نوین جهت کاهش مصرف آب می تواند خیلی موثر باشد باشد. امروز ما این امکان را داریم در فضای مجازی و شبکه اختصاصی آموزش و پرورش (شاد) ضمن آموزش راه های اصلاح الگوی مصرف آب، ابزارهای نوین را جهت کاهش مصرف آب به خانواده‌ها معرفی کنیم.
مدیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اقدامات عملی آموزش و پرورش منطقه ۱۷ در جهت تشویق و عوامل موثر در مدارس جهت کاهش مصرف آب سخن گفت و افزود: کاهش مصرف آب ضمن اینکه سبب حفظ این نعمت الهی برای آیندگان است و به صرفه جویی در هزینه‌های مدارس نیز منجر می‌شود که بهتر است از هر دو جنبه مورد توجه مدیران محترم مدارس قرار گیرد.

در پایان جلسه مدیران مدارس ضمن گفتگوی متقابل با مهمان جلسه سوالات خود را در موضوعات هزینه‌های خرید انشعابات مدارس، خرابی کنتورهای آب، مصرف بالای آب مدارس به واسطه حضور دانش آموزان و تصاعدی بودن هزینه آب مصرفی، تقسیط مبلغ آب بها، انشعاب آب خانه سرایداری و ... را مطرح کردند و پاسخهای لازم و مقتضی به سوالات مدیران ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار