بگذارید خبرنگاران هم قرنطینه باشند

تهران (پانا) - به گفته رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان اصفهان بهتر است خبرنگاران نیز طی دو هفته‌ای که سایر مشاغل دور کار شده‌اند، مطالب و گزارش‌های خود را از خانه تهیه کنند و نه خود را در خطر بیندازند و نه دیگران را. این حق خبرنگاران است که بتوانند قرنطینه باشند، چون مهم خروجی کار آن‌هاست نه حضورشان در محل کار.

کد مطلب: ۱۱۴۰۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بگذارید خبرنگاران هم قرنطینه باشند

به گزارش ایسنا، عبدالحسین جعفری با اشاره به اینکه خبرنگاران مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند، اظهار کرد: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که خبرنگاران چه بار سنگین و مسئولیت مهمی بر دوش دارند و با وجود تمام سختی‌های ریز و درشت، طی تمام این سال‌ها، با دقت و تیزبینی، به انجام وظایف خود عمل کرده‌اند.

وی ادامه داد: هم خودم معتقدم و هم از زبان استاندار اصفهان شنیده‌ام که دورکاری کردن و بیرون از صحنه کار را انجام دادن، می‌تواند در کاهش انتقال ویروس کرونا بسیار مؤثر باشد و اکنون که برای عمدۀ مشاغل برنامه‌ریزی‌شده که به مدت دو هفته به‌ صورت دورکاری فعالیت کنند، چه‌ بهتر که خبرنگاران نیز به همین شیوه تکالیف خود را انجام بدهند. این حق آن‌هاست که از قرنطینه برخوردار باشند، چون مهم خروجی کار است نه حضور در محل کار.

رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان اصفهان خاطرنشان کرد: رسالت انجمن صنفی این است که مسیر حرکت و کار و کوشش خبرنگاران را عاری از پستی و بلندی کند تا آن‌ها بتوانند با خیالی آسوده‌تر مسائل را رصد و پیگیری کنند.

جعفری، با اشاره به اینکه تاکنون برنامه‌هایی مثل برگزاری کارگاه آموزشی برای ارتقای سطح علمی خبرنگاران از سوی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان اصفهان برگزارشده، دربارۀ تسهیلاتی که این انجمن به‌تبع شیوع کرونا برای خبرنگاران فراهم کرده نیز توضیح داد: به خاطر رفت‌وآمدهای مکرر خبرنگاران در جلسات، امکان ابتلای آن‌ها به کرونا بالاست اما آن‌ها معمولاً از درآمد شایسته‌ای برخوردار نیستند و پرداخت هزینه تست کرونا برایشان سخت است. به همین دلیل به همت یکی از اعضای هیأت مدیره با آزمایشگاه‌ «یاران» صحبت شد و ما تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم که به‌موجب آن برای دارندگان کارت عضویت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان اصفهان، تخفیف ۵۰ درصدی به‌منظور انجام آزمایش (PCR) لحاظ می‌شود.

وی افزود: با یک آزمایشگاه دیگر برای انجام آزمایش‌های غیر کرونا و با دندانپزشکی «لقمان» نیز تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم تا عزیزان خبرنگار بتوانند از تسهیلات آن استفاده کنند و اکنون نیز مذاکراتی برای دریافت اعتبار انجام داده‌ایم تا بتوانیم وام‌هایی با بهره ۴ درصد از طریق قرض الحسنه مهر و با حمایت شرکت فولاد مبارکه به خبرنگاران اعطا کنیم.

رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان اصفهان خاطرنشان کرد: از آنجاکه ممکن است تعداد متقاضیان برای این وام زیاد باشد، انجمن بر اساس نیاز، خبرنگاران را اولویت‌بندی می‌کند و تلاش این است که در رده‌های بعدی به درخواست سایر متقاضیان نیز رسیدگی کند.

جعفری در پاسخ به این سؤال که شرایط عضویت در انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان اصفهان چیست، توضیح داد: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران نه‌تنها برای خبرنگاران شرط بیمه بودن را لحاظ نکرده، بلکه کوشش می‌کند خبرنگارانی که تحت پوشش بیمه نیستند را نیز برای دریافت این حق طبیعی حمایت کند. ازآنجاکه انجمن‌های صنفی به دو دسته کلی کارفرمایی و کارگری تقسیم می‌شوند، همه دریافت‌کنندگان حقوق که از آنان به کارگر تعبیر می‌شود می‌توانند زیرمجموعه انجمن صنفی قرار بگیرند و خبرنگاران نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی تصریح کرد: خبرنگارانی که مایل به عضویت در انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان اصفهان هستند می‌توانند با مراجعه به نشانی http://anjomanesfnews.ir/ فرم عضویت را پر کنند و سایر مدارکی که باید به دفتر ارائه کنند را نیز از انجمن صنفی بپرسند تا به آن‌ها اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار