مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در برنامه «یه روز تازه» مطرح کرد؛

افزایش سقف کارت به کارت تا 10 میلیون تومان

تهران (پانا)-مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما از افزایش سقف کارت به کارت تا 10 میلیون تومان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سقف کارت به کارت تا 10 میلیون تومان

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما، پویا جبل عاملی مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در تماس تلفنی با برنامه «یه روز تازه» درباره افزایش کارمزدهای بانکی در این ایام گفت: بیش از 10 سال بود که نرخ کارمزدهای بانکی هیچ تغییری نکرده بود. شما فکر کنید که در این 10 سال قیمت ها به چه نحوی افزایش یافتند اما کارمزدها تغییری نکردند؛ ضمن اینکه طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، بانک مرکزی هرسال می بایست با توجه به هزینه ها، تعدیل را روی کارمزد انواع خدمات بانکی صورت می داد اما به دلیل مراعات شرایط مردم انجام نشد.

وی افزود: یک عرضه کننده برای خدماتی که مردم میگیرند وجود دارد که بانک ها هستند. چندوقتی بود که هزینه های بانک ها افزایش پیدا کرده و خدمات را دچار مشکل میکرد. بانک مرکزی چند ماه گذشته مصوب کرد برای اینکه بتوانیم بخشی از این هزینه ها را پوشش دهیم، بعد از 10 سال، کارمزد را 20 درصد افزایش دهیم. البته این افزایش هم هزینه های بانکی را پوشش نمی دهد اما صرفا برای کمک به بانک ها مجبور شدیم که این تعدیل قیمتی را انجام دهیم.

جبل عاملی در پاسخ به اینکه آیا سودهای بانکی این هزینه ها را پوشش نمی دهند بیان کرد: سود بانکی را باید با تورم بسنجید که در شرایط فعلی متوسط سود بانکی بسیار پایین تر از تورم است. یعنی نرخ واقعی سودی که بانک میبرد اصولا منفی است که هیچ جای دنیا اینگونه نیست، ضمن اینکه این کارمزد جز درآمدهای غیرمشاء سیستم بانکی است که میزان این درآمدها هم بسیار کمتر از سایر کشورهای دنیاست. هرچقدر این درآمدها افزایش پیدا کنند دست بانک برای کم کردم سود تسهیلات بازتر میشود.

وی ادامه داد: بانک هر چقدر بتواند سپرده بگیرد و تسهیلات دهد، وضعش بهتر میشود. بنابراین من از دید درآمدزایی عرض میکنم که مشخصا اگر بشود درآمدهای غیرمشاء را افزایش داد روی تسهیلات تاثیر میگذارد.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی درخصوص افزایش سقف کارت به کارت گفت: سقف کارت به کارت در این ایام از 3 میلیون به 10 میلیون افزایش یافته است تا قدمی در راه پیشگیری از کرونا باشد.

گفتنی است برنامه «یه روز تازه» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری از شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 تا 10 صبح روی آنتن می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار