آغاز طرح مقابله با کرونا از امروز در سیستان و بلوچستان

تردد خودروهای شخصی در شهرهای قرمز فقط تا ساعت ۲۱ مجاز است

زاهدان (پانا) - جانشین ستاد مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان از آغاز طرح جدید مقابله با کرونا از امروز همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و به تشریح جزئیات این طرح پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۴۰۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح مقابله با کرونا از امروز در سیستان و بلوچستان

عباسعلی ارجمندی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: بر اساس آخرین اعلام مجموعه وزارت بهداشت شهرهای زاهدان ،زابل و خاش از لحاظ شیوع بیماری کوید ۱۹ در وضعیت قرمز و شهرهای سراوان، هامون و چابهار در وضعیت نارنجی و بقیه شهرهای استان در وضعیت زرد هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان درباره محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز گفت: حداکثر یک سوم کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریت‌های اساسی با تشخیص بالاترین مقام دستگاه باید در محل کار حاضر شوند.

وی افزود: در سایر دستگاه های اجرایی نیز باید حداکثر یک دوم کارکنان حضور داشته باشند ضمن اینکه کلیه مأموریت‌های اداری غیرفوری نیز باید لغو شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در این مدت جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات حداکثر با ۱۵ نفر برگزار شود.

ارجمندی خاطر نشان کرد: مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروههای مشاغل ۳ ،۲و ۴ به مدت دو هفته تعطیل هستند که در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت این شرایط قابل تسهیل و تشدید است.

وی افزود: در حوزه آموزش نیز مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاههای خصوصی و حوزه های علمیه به طور کامل تعطیل هستند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان ادامه داد: نمازهای جمعه، مراسم آیینی و مراسم مذهبی نیز در این شهرها به صورت کامل تعطیل است.

ممنوعیت های تردد در شهرهای قرمز

ارجمندی به محدودیت تردد در شهرهای قرمز اشاره کرد و گفت: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرهای کشور ممنوع است. همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز نیز ممنوع است.

وی افزود: تردد خودروهای شخصی به استثنای خودروهای مجاز به تایید فرمانداری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در سطح شهر ممنوع است.

ارجمندی گفت: در شهرهای نارنجی جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در هر ۲۴ ساعت یک بار برای متخلفان در تردد به سایر شهرها اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: این جریمه ها در شهرستان هایی که دارای وضعیت قرمز هستند، جریمه یک میلیون تومانی برای خودروهای شخصی متخلف در هر ۲۴ ساعت یک بار خواهد بود. همچنین جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در سطح شهرهای با وضعیت قرمز اعمال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار