کشتی ۶۸ هزار تنی کالای اساسی در بندرچابهار پهلو گرفت

زاهدان (پانا) - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری کشتی حامل کالای اساسی به ظرفیت ۶۸ هزار و ۱۹۳ تن گندم از مبدا کشور روسیه در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کشتی ۶۸ هزار تنی کالای اساسی در بندرچابهار پهلو گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار کرد: از ابتدای امسال با وجود اپیدمی کرونا، ۱۱ فروند کشتی حامل کالای اساسی از طریق بندر شهید بهشتی چابهار وارد کشور شده که هشت فروند آن به گندم فله اختصاص داشته است.

وی افزود: این مهم نشان دهنده رشد چشمگیر واردات کالای اساسی از مسیر این بندر بزرگ اقیانوسی است و شاهد تداوم واردات کالاهای اساسی به کشور از طریق بندر چابهار هستیم.

وی با اشاره به تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری غلات در این بندر بزرگ اقیانوسی، افزود: با توجه به زیرساخت های موجود بلافاصله پس از پهلوگیری کشتی، عملیات تخلیه آن آغاز شد و با نرم مثبتی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه زیرساختی و تجهیزاتی بندر چابهار، از سال گذشته با اختصاص سهمیه واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از سوی ۲ شرکت بزرگ بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام به این بندر استراتژیک، ورود این نوع کالاها از طریق دروازه ملل (بندر چابهار) با رشد خوبی همراه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار