به مناسبت هفته کتاب وکتابخوانی

پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب سواحل مکران در روستای رمین برگزار شد

زاهدان (پانا) - پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی سواحل مکران به میزبانی روستای رمین چابهار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب سواحل مکران در روستای رمین برگزار شد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار چابهار در مراسم جشن کتاب که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در روستای رمین چابهار برگزار شد، اظهار کرد: وقتی حرف از کتاب و کتاب‌خوانی به میان می‌آید کمتر اتفاق می افتد که نام روستای دوستدار کتاب یعنی "رمین" در ذهن‌ها تجسم نشود.
کوروش محمدی افزود: امسال هم کودکان و نوجوانان کتابخانه بهار در روستای رمین با وجود مشکلاتی کرونایی و سختی‌های شرایط فعلی با رعایت کلیه پروتکل‌ها توانستند بهترین میزبانی را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: دراین مراسم مروجین کتاب سواحل مکران از جاسک تا چابهارحضور داشتند ولی به دلیل وضعیت هشدار شیوع ویروس کرونا نتوانستیم خیلی از نویسندگان تراز اول کشوری را به این مراسم دعوت کنیم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته کتاب وکتابخوانی گفت: رمین یکی از روستاهای دوست‌دار کتاب در کشور بوده و هست و می‌تواند الگویی برای ترویج کتاب وکتابخوانی برای روستاهای استان وکشور باشد.
محمد امین محمدی ادامه داد: انتخاب عبدالحکیم بهار، بهورز اهل روستای رمین چابهار به دلیل فعالیت‌های فرهنگی و ادبی و ترویج فرهنگ کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان بهترین انتخاب در این زمینه است.
وی افزود: عبدالحکیم بهار با ۱۶ سال سابقه فعالیت در عرصه نویسندگی، نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن سوئد، از معتبرترین جوایز ادبی دنیا شد.
به گفته مدیر اجرایی پنجمین جام باشگاه‌های کتاب و کتاب‌خوانی سواحل مکران، حضور موسسان تورکتاب و دعوت از نویسندگان بومی، منطقه‌ای، رونمایی کتاب، شاهنامه خوانی، سرود و دکلمه و تجلیل از مروجین و دوستداران کتاب از برنامه‌های محوری این مراسم بود.
درپایان این مراسم از عدنان درتاج، حمیرا آژ، میمونه آزاد، حسام داستان، پروانه بهار، معصومه آزاد، تبرئه جوان، مهسا بلوچزاده به عنوان برگزیدگان کتاب‌خوانی تجلیل شد.
همچنین عبدالحکیم بهار، طارق حسین حوت، عبدالقادر بلوچ، مریم بهار، سمیه میهن خواه، زاهد جدگال، میرجان‌میر نیز به عنوان مروجان کتاب تجلیل شدند.

خبرنگار قادر شیخ زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار