معاون سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

افزایش ۱۰ برابری تعرفه وسایل کمک پزشکی سازمان تامین اجتماعی

تهران (پانا) - معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی از افزایش ۱۰ برابری تعرفه کمک هزینه قلام وسایل کمک پزشکی پر مصرف این سازمان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۰ برابری تعرفه وسایل کمک پزشکی سازمان تامین اجتماعی

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مهرداد قریب افزود: برهمین اساس مبلغ کمک هزینه اقلام وسایل کمک پزشکی پر مصرف شامل یک دست دندان کامل ۱۰ برابر، عینک طبی ۸ برابر، صندلی چرخدار (ویلچر) ۹ برابر و سایر اقلام به طور متوسط بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته اند.

وی اظهار داشت: اقلامی نظیر تشک مواج، کپسول اکسیژن، پروتز کره چشم، لنز داخل چشمی نیز به جدول وسایل کمک پزشکی اضافه شده‌اند و به بیمه شدگان و افراد تحت تکفل آنان که به این وسایل نیاز دارند، قابل پرداخت است.

قریب با اشاره به شیوع بیماری کرونا از فراهم بودن زمینه ثبت درخواست غیرحضوری پروتز و اروتز خبر داد و گفت: از بیمه شدگان عزیز تقاضا می شود، حتی الامکان درخواست خود را در سامانه خدمات غیر حضوری به نشانی eservices.tamin.ir ارائه دهند و از مراجعه حضوری برای دریافت این خدمات پرهیز کنند.

وی افزود: بیمه شدگان اجباری، اختیاری، توافقی، رانندگان، کارگران ساختمانی، مقرری بگیران بیمه بیکاری، مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی، بازماندگان و افراد تحت تکفل آنان مشمول بهره مندی از حمایت مذکور هستند.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: در راستای وظایف قانونی و در جهت صیانت از سلامت بیمه شدگان و همچنین به منظور ارتقاء توانایی و باز توانی جسمی و روحی بیمه شدگان و ارتقاء سطح کارائی معلولین و توجه به این امر که تعرفه اقلام اروتز و پروتز از سال ۱۳۹۳ تاکنون افزایش نیافته بود و با توجه به رشد قیمت وسایل کمک پزشکی در سطح بازار، پیشنهاد افزایش تعرفه اقلام مذکور بر مبنای میانگین قیمت بازار از سوی معاونت‌های بیمه‌ای و درمانی به مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ارائه شد که با موافقت ایشان، موضوع در هیات مدیره محترم سازمان مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

به گفته وی: به موجب بند (۱۰) ماده ۲ قانون تامین اجتماعی، تامین و ارائه وسایل کمک پزشکی (اروتز وپروتز) که برای اعاده سلامت، جبران نقص عضو جسمانی یا تقویت یکی از حواس کاربرد دارند، یکی از حمایت های موضوع قانون تامین اجتماعی است.

پروتز، به آن دسته از وسایل کمک پزشکی گفته می شود که کاربرد آنها برای تقویت یکی از حواس پنجگانه یعنی بینایی شنوایی، لامسه، بویایی و چشایی است و اروتز آن دسته از وسایل کمک پزشکی را شامل می شود که برای اعاده سلامت و یا جبران نقص عضو مورد استفاده قرار می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار