فرزندان شهدای البرز به پویش مدرسه سازی پیوستند

تهران (پانا) - رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز از پیوستن فرزندان شهدای والامقام این استان به پویش مدرسه سازی طرح آجر به آجر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
فرزندان شهدای البرز به پویش مدرسه سازی پیوستند

به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، محمد رضا اسپرورین اظهار داشت: طرح آجربه آجر با هدف افزایش مشارکت مردم در تخریب، نوسازی و ساخت مدارس از سوی سازمان نوسازی مدارس کشوربا همراهی خیرین نیک اندیش مدرسه ساز اجرایی شده است.

وی ادامه داد: براین اساس فرزندان شهدای استان البرز با شعار « آن روزبا جانت کشور ایران را ساختی و امروز با ساختن مدرسه فردایش » به پویش طرح آجر به آجر پیوستند.

اسپرورین خاطرنشان کرد: در ابتدا این اقدام خداپسندانه و خودجوش در قالب پویش ملی " آجربه آجر" به منظور افزایش سرانه آموزشی در مناطق کم برخوردار آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج به یاد شهدای گرانقدر آغاز و سپس سایر نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان البرز به کمک اجرای طرح شتافتند.

وی بیان داشت: دراین پویش فرزندان شاهد با نام شهدای خود شرکت می کنند تا بار دیگر نام ماندگار حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس در اذهان عمومی تداعی گردد.

اسپرورین تصریح کرد: طرح آجربه آجر در ارتقا فرهنگ مدرسه سازی بسیار موثر است و مردم می توانند حتی با اهدا ۱۰ هزار تومان در ساخت مدارس با خیرین و دولت همراه شوند.

وی اضافه کرد: ساخت مدرسه هزینه بالایی دارد لذا با پیوستن به پویش طرح آجر به آجرآنهم به یاد شهدا ی گرانقدر گامی دیگر در توسعه فضاهای آموزشی از جمله در استان البرز که با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است، برداشت.

وی یادآورشد: در زمان حاضر متوسط سرانه فضای آموزشی درکشور ۵.۴ مترمربع است که این میزان دراستان البرز ۳.۸ مترمربع است.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ادامه داد: در صورت اجرای ۳۰ درصد از پروژه‌های آموزشی توسط خیرین مابقی آن را دولت تکمیل می کند.

وی عنوان کرد: در این طرح کمک‌ها براساس نیات خیرین هزینه می‌شود و افراد می‌توانند در زمینه ساخت مدارس و یا تهیه تجهیزات کمک کنند.

اسپروین گفت: به طور میانگین سالانه ۱۲ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش آموزی استان البرز به دلیل مهاجرت پذیری اضافه می‌شود لذا هرساله باید ساخت ۴۰۰ کلاس درس جدید در اولویت کاری قرارگیرد.

وی افزود: البرز در زمینه سرانه آموزشی جزو استان‌های آخرکشور است که امیدواریم با اجرای این طرح که مزین به نام شهدا می باشد، شاهد بهبود وضعیت آموزشی دراین استان باشیم.

استان البرز در دوران دفاع مقدس ۹۳ معلم و ۳۷۶ دانش آموز تقدیم انقلاب کرد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد. مردم استان البرز در طول هشت سال دفاع مقدس حدود پنج هزارو۲۵۰ تن از بهترین عزیزان خود را تقدیم آرمان های والای نظام اسلامی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار