انتقاد چین از دروغ پردازی های مقامات وزارت خارجه آمریکا

تهران ( پانا) - سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به دروغ پردازی های مکرر مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این دروغ ها در نهایت به زباله دان تاریخ انداخته خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد چین از دروغ پردازی های مقامات وزارت خارجه آمریکا

به گزارش ایرنا از گلوبال تایمز، دفتر سیاست گذاری وزارت خارجه آمریکا چندی پیش سندی تحت عنوان «عناصر عمده چالش چین» را منتشر کرده و در آن بر انجام ۱۰ وظیفه آمریکا برای مقابله با رستاخیز چین تاکید شده است.

«جائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در نشست خبری روزانه در پکن افزود: این سند نمونه دیگری از مجموعه دروغ های مقامات وزارت خارجه آمریکا علیه چین است و چین هراسی، اضطراب و روان ناسالم آن ها را نشان داده است.

او گفت: قصد مغرضانه آن ها برای ازسرگیری دوباره جنگ سرد مورد مخالفت مردم چین و صلح دوستان جهان است و با شکست رو به رو خواهد شد و در نهایت به زباله دان تاریخ انداخته خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه در واکنش به گزارش صندوق بین المللی پول در مورد رشد اقتصادی چین گفت: تثبیت و احیای اقتصاد چین بدون شک خبر خوبی برای اقتصاد جهانی است که انگیزه جدیدی برای احیای اقتصاد جهان ایجاد می کند.

براساس گزارش ها، صندوق بین المللی پول اخیرا پیش بینی کرد که در سال ۲۰۲۰ در میان ۵۰ جامعه بزرگ و برتر اقتصاد جهان، تنها ۴ جامعه اقتصادی از جمله چین به رشد تولید ناخالص داخلی مثبت می رسند. در سال ۲۰۲۴، تولید ناخالص داخلی سرانه چین بار دیگر دو برابر می شود.

جائو لی جیان در این مورد گفت که این موضوع به طور کامل نشان می دهد، جامعه جهانی به چشم انداز توسعه اقتصادی چین خوش بین است و دستاوردهای کشور در توسعه اقتصادی و اجتماعی را تایید می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار