گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در تهران برگزار شد؛

پاشایی: 26 هزار دانش آموز استان در طرح معلمان یاریگر تحت پوشش خدمات آموزشی قرار گرفته اند

تبریز(پانا) - گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در اردوگاه شهید باهنر تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی: 26 هزار دانش آموز استان در طرح معلمان یاریگر تحت پوشش خدمات آموزشی قرار گرفته اند

جعفر پاشایی در این گردهمایی دو روزه کشوری در تهران طی گزارشی در حضور وزیر آموزش و پرورش ۱۰ محور عمده مورد توجه مجموعه را تشریح کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی یادآور شد: جذب و پوشش حداکثری نوآموزان و لازم التعلیمان و نحوه دسترسی آنها به روش های مختلف آموزشی مثل حضوری، شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی و سایر روش ها در شرایط کرونایی را شاهد بودیم که مشارکت ۹۷ درصدی مدیران و ۹۳ درصدی معلمان را داشته ایم.

وی در خصوص پوشش حداکثری خدمات آموزشی برای دانش آموزان مناطق دور دست و محروم گفت: ۴۱۱ درس نامه توسط ۱۸۰۰ معلم یاریگر بین این دانش آموزان توزیع شده است.

پاشایی با بیان اینکه ۵۲۰ دقیقه برنامه رسانه ای در استان، ۷۶ جلسه ویدئو کنفرانس، ۲۵۰ ملاقات مردمی و ۱۸ خط تلفن پاسخگویی را در استان داشته ایم، گفت: از طریق شبکه سازی گسترده و تعاملی بین صف و ستاد و با خانواده ها، همکاران، دانش آموزان، مناطق و نواحی و رسانه ها و جامعه محلی از طریق شبکه های رادیویی، تلویزیونی، خبرگزاری ها و مطبوعات، فضای مجازی از جمله شاد، سامانه پیام کوتاه، شبکه سامد و دیدارهای چهره به چهره با رعایت دستورالعملها و ارتباطات تلفنی و ویدیو کنفرانس توسعه ارتباطات حداکثری را داشته ایم.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی ابراز کرد: نظارت حداکثری از طریق افزایش بازدیدها و بازرسی های ستادی و منطقه ای و بازدیدهای سرگروه های آموزشی و راهبران آموزش و کارشناسان و مدیران مناطق و نواحی از مدارس با شیوه های خودارزیابی و حضوری و با بهره گیری از ظرفیت سامانه نظارت در استان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا با مشارکت انجمن اولیاء و مربیان، تشکل های دانش آموزان و موسسات مردم نهاد توسعه نظارت همگانی را نیز شاهد بوده ایم.

پاشایی در خصوص اهمیت به وقت شناسی افزود: راه اندازی سامانه اعلام حضور آنلاین مدیران و روسای ادارات مناطق و نواحی و همچنین مدیر کل و معاونین مدیر کل و رعایت حداکثری زمانبندی اجرای به موقع و بدون تاخیر بخشنامه ها و ماموریتها در ادارات و بودجه بندی دروس در مدارس و حضور منظم و به موقع مدیران و معلمان در شاد، وقت شناسی را در حداکثر صورت رقم زده است.

پاشایی در راستای اجرای طرح معلمان یاریگر آموزش و ارایه خدمات آموزشی برای حدود 26000 دانش آموز در قالب طرح یاد شده، اضافه کرد: مسئولیت پذیری اخلاقی و حرفه ای همه متولیان اعم از دبیران، مدیران و عوامل اجرایی برای ارائه خدمات مجازی شبانه روزی در زمان تعطیلی مدارس و همچنین تهیه و توزیع کمک های مومنانه لوازم آموزشی و الکترونیکی عضویت در شبکه شاد و احساس مسئولیت در قبال مقابله با حوادث و رویدادهای بحرانی و همکاری با سایر ارگان ها منجمله دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بسیج در تامین امکانات لازم برای مقابله با کرونا بالا بودن مسئولیت پذیری متولیان را در استان نشان داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، پاسخگویی حداکثری به سوالات و ابهامات رسانه ها، مدیران استانی و منطقه ای، شهروندان و خانواده ها و واحدهای برون سازمانی در شرایط کنونی و پاسخگویی حداکثری معلمان و مدیران به اولیاء در شبکه شاد را به عنوان یکی دیگر از عناوین حداکثری استان توضیح داد.

پاشایی در خصوص پوشش حداکثری موارد زیر را برشمرد:

پیش بینی و تدوین برنامه های منعطف ویژه شرایط مختلف بحران کرونایی در مدارس و ادارات.

ایجاد انعطاف حداکثری در انتخاب روش های متنوع آموزش و تدریس اثربخش و ارایه محتوا توسط معلمان در فضای شاد

ایجاد انعطاف حداکثری در لایه های مدیریتی و ستادی در راستای روان سازی امور و ایجاد تسهیلات برای مدیران و معلمان مدارس جهت تکریم و ایجاد انگیزه در آنها

وی جذب مشارکت حداکثری خیرین و همکاران در پیوستن به پویش آجر به آجر و کمک های مومنانه به دانش آموزان بی بضاعت را ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: 569 گوشی و تبلت، ۱۷ هزار بسته معیشتی و ۱۵ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان توزیع شده است.

پاشایی ادامه داد: در خصوص واگذاری فضاهای ورزشی برای استفاده در شرایط اضطراری و همچنین مشارکت با سازمان تبلیغات در رابطه واگذاری فضاهای باز مدارس در برگزاری مراسمات ماه محرم مشارکت حداکثری با دانشگاه علوم پزشکی تبریز صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص هماهنگی حداکثری موارد زیر را بیان کرد:

هماهنگی حداکثری با شرکای آموزش و پرورش، دستگاه های مسئول برون سازمانی و واحدهای بین بخشی برای جذب حداکثری لازم التعلیمان و انسداد مبادی بی سوادی

هماهنگی حداکثری مدیران مدارس با خانواده ها از یک طرف و ادارات و مسئولین ستادی از طرف دیگر در نحوه ارایه خدمات و پوشش آموزشی و پرورشی برای دانش آموزان

هماهنگی حداکثری ادارات مناطق و نواحی با فرمانداران، بخشداران و شبکه های بهداشت و درمان در خصوص شیوه های برگزاری کلاس ها و اجرای پروتکل های ابلاغی در شهرستان ها

پاشایی در پایان ابراز کرد: در راستای پیشگیری از ترک تحصیل، عدم ثبت نام و افت کیفیت آموزشی و پرورشی و دامن گیر شدن آسیب های اجتماعی در شرایط کرونایی و همچنین در برابر سوءاستفاده برخی بسترها و سامانه ها و موسسات شبه آموزشی غیر مجاز برای هدایت آموزش دانش آموزان و آماده باش روزانه و هفتگی همه مدیران و عوامل اجرایی مدارس و کادر ستادی برای دریافت و اجرای ماموریت های ابلاغی استان آذربایجان شرقی در هوشیاری حداکثری بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار