معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

اجرای طرح کنترل اپیدمی کووید۱۹ با شیوه محله محور و خانواده محور در گیلان

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد در گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا با تاکید بر مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ با شیوه محله محور و خانواده محور است که از ظرفیت های برنامه «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» استفاده می شود.

کد مطلب: ۱۱۴۰۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح کنترل اپیدمی کووید۱۹ با شیوه محله محور و خانواده محور در گیلان

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران از آغاز انجام آزمایش رپید تست برای بیماران کرونا در آینده نزدیک در مرکز استان خبر داد و گفت: با تاکید وزیر بهداشت، در این مرحله کیت رپید تست در اختیار ما قرار می گیرد و این تست رپید با روش آنتی ژنیک در مدت ۲۵ دقیقه بیماری را با حساسیت و ویژگی بالا تشخیص می دهد و شرایط را در بحث بیماریابی به ‌مراتب بهتر خواهد کرد.

وی افزود: در گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا تاکید بر مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ با شیوه محله محور و خانواده محور است که از ظرفیت های برنامه «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» استفاده می شود که به شکل کاملا فعال مردم غربالگری و بیماری شناسایی شده تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: در این برنامه برای رهگیری افراد در تماس نزدیک با بیماران، تست سریع کرونا که به زودی به دست ما می رسد در منزل برای افراد دارای علائم بیماری، انجام می شود و تیم های مراقبت در منزل نیز سازماندهی می شوند تا بتوانند از افرادی که نباید از منزل خارج شوند، مراقبت کنند.

حیدرزاده یادآور شد: گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به شکل کاملا فعال و با مشارکت مردم، بسیج، هلال احمر، دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد بزودی در سطح استان آغاز می شود.

وی ادامه داد: در این کار مشترک، افرادی که تست آنها مثبت بوده است، شناسایی می شوند و آموزش های لازم به منظور عدم خروج از منزل و رعایت قرنطینه خانگی به منظور قطع زنجیره انتقال، ارائه می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: هدف اصلی چهارمین گام بسیج ملی مبارزه با کرونا، مدیریت بیماری است و اهداف اختصاصی آن نیز شامل کاهش میزان شیوع بیماری با قطع زنجیره انتقال، کاهش میزان بستری و مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید۱۹ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار