افتتاح سایت کامپیوتری دبیرستان پیامبر اعظم(ص) منطقه۱۷

تهران(پانا) - با حضور مهدی نیکبخت،مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۷، سهراب مولایی، معاون آموزش متوسطه ،جمعی از مدیران توانمند و انجمن اولیا و مربیان مدرسه، کادر مدرسه ، سایت کامپیوتر دبیرستان پیامبر اعظم(ص)، افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح سایت کامپیوتری دبیرستان پیامبر اعظم(ص) منطقه۱۷

مهدی نیکبخت، ضمن تشکر از همکاران و انجمن اولیای مدرسه گفت: تحولات جدید در فناوری های مختلف به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات، جوامع انسانی را به سوی جامعه اطلاعاتی سوق داده و موضوعاتی مانند آموزش متناسب با نیازهای جامعه و زمان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
وی افزود: امروزه آموزش سواد فناورانه در مباحث آموزش رسمی مدارس اکثر کشورهای جهان از جمله ایران گنجانده شده است. سواد فناورانه به عنوان یک ضرورت برای همه دانش آموزان در نظر گرفته می شود، زیرا که افراد بدون برخورداری از خدمات الکترونیکی در زندگی روزمره خود دچار مشکلات فراوانی می شوند و از رفاه و آسایشی که فناوری های نوین برای زندگی بشر به ارمغان آورده اند، محروم می مانند.
وی گفت: همانطور که باسواد شدن همه شهروندان، اهمیت قابل توجهی در رشد فردی و اجتماعی آن جامعه دارد، ضروری است هر شهروند در جامعه، حداقل دانش و مهارت مورد نیاز برای استفاده از فناوری اطلاعات و کامپیوتر را دارا باشد.
وی افزود: برای رسیدن به این هدف ابتدا باید حداقل دانش و مهارت مورد نیاز تعریف شود و سپس مراکز آموزشی مبتنی بر این اصول داوطلبان را آموزش داده و در نهایت بر مبنای یک امتحان استاندارد، صلاحیت فرد بررسی شده و در صورت شایستگی، گواهینامه معتبر و پذیرفته شده به متقاضی اعطا شود.
نیکبخت ادامه داد: اگر هدف آموزش، تربیت دانش آموزان برای استفاده هرچه بهتر از کامپیوتر باشد باید آموزش‌هایی مدنظر قرار گیرد که کامپیوتر را به عنوان ابزاری در خدمت مهارت‌های فردی و حرفه‌ای قرار دهد و این قابلیت را در دانش آموزان تحت تعلیم به‌وجود ‌آورد که در صورت نیاز بتواند آن را به راحتی با کاربردهای خاص حرفه‌ مورد نیاز عجین کند.
داود حیدریان، مدیر دبیرستان پیامبر اعظم(ص)، ضمن تشکر از همیاری اولیا گفت: با کمک فکری و مالی نهضت سوادآموزی و کمک‌های مردمی که طی سال تحصیلی گذشته و سال جاری بوده است مفتخر شدیم کاری بزرگ و ماندگار در قالب راه اندازی سایت کامپیوتر انجام دهیم. این سایت مجهز به 19 سیستم کامپیوتر که همگی بصورت شبکه هستند و مجهز به پرده پرژکتور می باشند.
حیدریان گفت: امید است که هرچه زودتر این بیماری از جامعه رخت بر بسته تا فرزندانمان بتوانند هرچه مفیدتر از این سایت بهره برداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار