استاندار گیلان تاکید کرد:

ضرورت تدوام آموزش مهارت های زندگی

رشت (پانا) - استاندار گیلان تاکید کرد آموزش مهارت های زندگی ضرورت دارد، اگرچه دوره های برگزار شده باید مستمر و گسترده باشد و به عنوان یک اصل عملی شود.

کد مطلب: ۱۱۴۰۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تدوام آموزش مهارت های زندگی

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه ساماندهی ستاد جوانان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جوانگرایی و توجه به جوانان یکی از اصلی ترین رویکردها در جمهوری اسلامی ایران بوده که نشان دهنده اعتماد به نسل جوان است.

استاندار گیلان افزود: معتقدم فرآیند توسعه و رشد با استفاده از ظرفیت جوانان شناسایی و محقق می شود. در واقع این اندیشه و فکر خلاق جوانان است که اعتلای کشور را رقم می زند.

زارع با تاکید بر اینکه باید زمینه های بهره گیری طرح و ایده های مختلف از سوی جوانان را فراهم کنیم، گفت: باید بسترهای تحقق این ایده ها را نیز در جامعه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در صورت بهره گیری از ظرفیت جوانان، گام ها و تلاش ها به جوشش موثر در جامعه می انجامد. قطعا مشارکت جوانان در عرصه های مختلف مقدمه توسعه است. اگر متناسب با رویکردها و اسناد بالادستی این مشارکت ها را قانونمند کنیم، زمینه مجوز و ظهوری را فراهم خواهیم کرد که در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها موثر است.

زارع خاطرنشان کرد: اعتماد و باور به جوانان در مجموعه نظام و دولت است، ما هم وقتی صحبت از اعتماد به جوانان می کنیم یک شعار نیست، در حال حاضر زمینه نقش آفرینی جوانان در ادارات و موقعیت های اجتماعی فراهم شده است.

استاندار گیلان با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در حوزه جوانان، بیان کرد: سازمان های مردم نهاد مشارکتشان در فعالیت های مختلف فراهم شود و براساس توانمندی های آنان هدفگذاری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: زمینه مشارکت اجتماعی فعالان این حوزه و جوانان را بیشتر فراهم کنیم، زیرا دانش و اندیشه جوانان ثروت اصلی کشور است، بنابراین باید بتوانیم در هر بخش از ظرفیت آنان که نعمت است، استفاده کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به نقش مشاوره در پیشگیری از طلاق، گفت: آموزش مهارت های زندگی ضرورت دارد، اگر چه دوره های برگزار شده باید مستمر و گسترده باشد و به عنوان یک اصل عملی شود.

زارع با بیان اینکه استفاده از خدمات مشاوره ای در پوشش بیمه ای پیشنهاد خوبی است، تصریح کرد: موضوع ثبت طلاق سایر استان ها در گیلان نیز باید بررسی و پیگیری شود.

وی یادآور شد: سند صیانت از جمعیت در راستای ارتقای شاخص های جمعیت پویا تدوین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار