سیدمومن: در روش «هم آموزی» به شکوفایی خلاقیت دانش آموزان فرصت بروز می دهیم

تهران(پانا)- جلسه شورای راهبردی فعالیت های دانش آموزی منطقه یک در دفتر مدیریت اداره آموزش و پرورش با حضورفاطمه سید مومن، سرپرست آموزش و پرورش منطقه یک و مشاوران جوان دانش آموز منطقه با حضور مهمان ویژه مانی اسدی، نماینده مجلس نهم دانش آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سیدمومن: در روش  «هم آموزی» به شکوفایی خلاقیت دانش آموزان فرصت بروز می دهیم
جلسه شورای راهبردی دانش آموزی منطقه یک با محوریت یاریگران زندگی و با میزبانی فاطمه سید مومن، سرپرست آموزش و پرورش منطقه یک، با رعایت پروتکل های بهداشتی در دفتر مدیریت اداره آموزش و پرورش منطقه یک برگزار شد.
سید مومن، ضمن ابراز خرسندی از حضور دانش آموزان فعال که آینده سازان ارزشمند کشور اسلامی هستند؛ اظهار کرد: هدف از آموزش درگروه‌‌‌های همسال در واقع توسعه و ارتقای آگاهی، نگرش و عملکرد همسال بوده که در نتیجه فرآیند یادگیری صورت ‌می‌‌‌گیرد.
وی افزود: از خصوصیات بارز هم آموزی این است که نوجوانان به سخنان همسال خویش بهتر گوش می‌‌‌دهند و به علت تعامل بالا در این گروه‌‌ها، همسالان به راحتی قادر خواهند بود، مشکلات خویش را در گروه مطرح و موقعیت‌‌‌‌های واقعی را تجربه کرده و علم و عمل را تلفیق کنند.
سید مومن با تاکید براینکه نشاط و شعف نوجوانان با مشارکت درون گروه‌‌‌های همسال حاصل می شود، تصریح کرد: آموزش همسالان یک روش آموزشی مؤثر و جذاب ‌است که بیشتر در گروه‌‌‌های کوچک مانند مدارس که کودکان و نوجوانان در تعامل بیشتری با هم ‌هستند، استفاده ‌می‌‌‌شود. در این روش فرصت‌‌‌های مناسبی جهت ایجاد خلاقیت مهیا ‌می شود و خلاقیت دانش آموزان فرصت بروز پیدا می کند و آموزش‌‌‌‌های ارائه شده بر محور مشارکت کامل کودکان و نوجوانان صورت ‌می‌‌‌پذیرد. ما براین باوریم که باید با تشکیل این گروهها و با استفاده از این روش دانش آموزان را توانمندتر کنیم.
بر این اساس و پس از بحث و تبادل نظر مشاوران مقرر شد؛ مشاوران جوان در قالب گروههای هم آموز دانش آموزی با محوریت «یاریگران زندگی» در سطح منطقه فعالیت کنند و در جلسات هفتگی حضور یابند و در موضوعاتی به عناوین پروژه یاریگران زندگی از مرحله تحقیق تا اجرا همراهی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار