فراز و نشیب های حرفه آرایشگری در شیروان

شیروان(پانا)- رؤسای اتحادیه های آرایشگری آقایان و بانوان شیروان در گفتگو با خبرنگار پانا فراز و نشیب های حرفه آرایشگری, در این شهرستان را مطرح نمودند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
فراز و نشیب های حرفه آرایشگری در شیروان

به گزارش پانا، رئیس اتحادیه آرایشگران آقایان با بیان اینکه بیش از یکصد و پنجاه نفر عضو پایگاه بسیج اصناف و جزو گروه های جهادی هستند گفت: الحمدلله این اتحادیه در کنار سایر گروه های جهادی بسیج, به صورت هر هفته در یک روستا و همچنین با حضور در خانه سالمندان, آسایشگاه معلولان و همچنین دانش آموزانی که از نظر مالی ضعیف هستند با معرفی مدیر آموزشگاه با همکاری حوزه بسیج اصناف خدمات ویژه ای را جهت آنان به صورت رایگان انجام می دهد.

علی اکبر مظفری با اشاره به اینکه این اتحادیه در بسیاری از برنامه ها و طرح ‌های ملی و مذهبی در کنار سایر ارگان ها حضوری فعال دارد افزود: اتحادیه آرایشگران شیروان در بسیاری از برنامه‌های ملی و مذهبی به ویژه همکاری در جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی جهت عتبات عالیات, نیازمندان و برپایی موکب ها در اربعین سال های گذشته همکاری بسیار زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه در اتحادیه آرایشگران مردانه بیش از۲۲۰ آرایشگر مشغول به فعالیت هستند دغه‌های آنان را بالا بودن هزینه‌ آزمایش های دریافت کارت بهداشت از نظر بیماری های واگیردار, عدم توانایی در پرداخت حق بیمه با توجه به گسترش بیماری کرونا و تعطیلی زیاد و کاهش درآمد و همچنین نداشتن ضامن جهت دریافت تسهیلات کرونا اعلام نمود و اظهار کرد: از کارشناسان بهداشت نیز تقاضا می شود سرکشی های خود را جهت کنترل رعایت بهداشت توسط آرایشگران نسبت به گذشته افزایش دهند.

رئیس اتحادیه آرایشگران بانوان نیز گفت: آسیبی که به یک آرایشگر از نظر جسمی وارد می شود ضعیف شدن چشم و بیماری آرتروز خصوصا پا درد و کمردرد است که از جوان تا پیر همه این مشگل را به خاطر سختی کار دارند ولی با این حال در دو شیفت مشغول به ارائه خدمات آرایشگری می باشند.

فاطمه منافی افزود: تقاضایی که بنده به نمایندگی از طرف بانوان آرایشگر از مسئولین مربوطه دارم این است که با حمایت از این قشر زحمتکش آنان بتوانند با پرداخت مبالغ کم از مزایای بیمه برخوردار شوند.

وی جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی ویژه عتبات عالیات و حوادث غیر مترقبه, تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند, تجلیل از مادران در خانه سالمندان همراه با ارائه خدمات رایگان, برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی و اردوهای زیارتی و سیاحتی کربلا, قم و جمکران تا قبل از گسترش بیماری کرونا, تهیه پوشاک, پتو, مواد غذایی بسته بندی شده جهت افراد آسیب پذیر با همکاری اعضای اتحادیه و خیرین نیک اندیش, انجام واکسن هپاتیت رایگان ویژه آرایشگران, دریافت نرخنامه, برگزاری چندین همایش و کارگاه های تخصصی به منظور افزایش مهارتهای آرایشگران توسط اساتید مجرب از تهران, ایجاد صندوق قرض الحسنه و اعطای تسهیلات کارکشایی به اعضای اتحادیه, برگزاری کلاس های آموزش بهداشت, اصلاح رایگان کودکان شیرخوارگاه بهزیستی و سالمندان در مناسبت های مختلف را بخشی از فعالیت های این اتحادیه اعلام نمود.

ثریا امیرگونه زاده بازرس اتحادیه بانوان آرایشگر شهرستان شیروان نیز گفت: به مناسبت 28 آبان, روز جهانی آرایشگر, جهت آرایشگران نمونه لوح تقدیر تهیه و در هنگام دریافت نرخنامه جدید به آنان اهدا گردید.

لازم به یادآوری است که در شهرستان شیروان بیش از 220 نفر در بخش آقایان و بیش از500 نفر نیز در بخش بانوان مشغول به فعالیت آرایشگری هستند.

خبرنگار ام البنین ملاعلی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار