رئیس کل دادگستری استان زنجان :

همه دستگاهها موظفند برای سند دار کردن اراضی خود اقدام کنند

زنجان (پانا) - حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی استان و صیانت از حقوق عامه استان بابیان اینکه موضوع دپوی پسماندهای سرب و روی زنجان و فیلتر کیک‌ها بایستی بر اساس اصول بهداشتی و زیست‌محیطی در یک محل مشخص هر چه زودتر تعیین تکلیف شود گفت دستگاه قضایی برای رفع موانع این موضوع با جدیت ورود کرده و مصوبات ستاد حفظ حقوق بیت‌المال در این راستا به دستگاه‌های متولی ابلاغ‌شده، سؤال اینجاست، چرا در این مدت اقدامی صورت نگرفته است؟

کد مطلب: ۱۱۳۹۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
همه دستگاهها موظفند برای سند دار کردن اراضی خود اقدام کنند

به گزارش روابط عمومی دادگستری زنجان، صادقی نیارکی اظهار داشت: در کمیسیون رفع تداخلات اقدامات خوبی انجام‌گرفته اما نگرانی‌هایی در این کمیسیون وجود دارد که کار صحیح، بدون ایراد و اشکال انتظار ستاد است و نزدیک به 2 ماه از ابلاغ مصوبات به دستگاه‌ها در این خصوص می‌گذرد اما اقدامی اثرگذار و عملی صورت نگرفته است.

عالی‌ترین مقام قضائی استان خاطرنشان کرد: موضوع گاوازنگ، باغ شهر و پسماندها ازجمله گره‌های کور چندین ساله استان می‌باشند که سؤال این است، چرا اهتمام جدی برای حل این معضلات از سوی مسئولان استان وجود ندارد؟ دستگاه قضایی باقوت به این موضوعات ورود پیداکرده و از دستگاه‌های متولی برای اجرای مصوبات ستاد حمایت می‌کند.

وی بابیان اینکه آراء دیوان محاسبات در راستای مبارزه با فساد و رانت‌خواری است، افزود: این آراء صادره بایستی دقیق اجرا شود و تصمیمات متعارض با آراء دیوان محاسبات گرفته نشود. تلاش برای رفع مشکلات سازمان‌ها که متهم ردیف اول این‌گونه پرونده‌ها هستند دغدغه مسئولان باشد. نباید منتظر جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال ماند، این جلسات برای رفع ابهامات و ارائه گزارش از اقدامات است.

نیارکی تصریح کرد: اقدام برای ثبت اراضی در سامانه ثبت و سنددار کردن آن‌ها در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد... چرا موضوع را سخت می‌کنیم. اساساً چرا زمین‌خواری اتفاق می‌افتد؟ دلیلش کوتاهی‌هایی است که صورت گرفته است. چرا اقبالی از سوی دستگاه‌ها برای سنددار کردن اراضی وجود ندارد؟ اداره ثبت‌اسناد چندین مرتبه آمادگی کامل خود را برای همکاری با دستگاه‌ها برای سنددار کردن اراضی اعلام کرده است ولی اقدام عملی از سوی بعضی از ادارات صورت نگرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار