در پیامی به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران؛

حاجی میرزایی: دانایی محصول مطالعه و توانایی، ثمره‌ی عمل صادقانه به مبانی دانش است

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد که دانایی محصول مطالعه و توانایی، ثمره‌ی عمل صادقانه به مبانی دانش است.

کد مطلب: ۱۱۳۹۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: دانایی محصول مطالعه و توانایی، ثمره‌ی عمل صادقانه به مبانی دانش است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام محسن حاحی میرزایی به شرح زیر است:

درجوامع امروزی، بشربه دانش‌های نوین وعلوم گسترده‌ای دست یافته و پیشرفت علمی او زمینه‌ ساز فناوری‌های عظیم جهانی است اما ناگفته پیداست که هنوز کتاب، حافظه‌ی جمعی بشریت است.

مجموعه‌ی دانش ومعارف تاریخ مدون چند هزارساله به‌گونه‌ای است که تابه حال هیچ‌یک از وسایل ارتباطی ، نتوانسته‌ چنین ژرفایی ‌دراندیشه وخلاقیت انسان پدیدآورد؛ از این ‌رو ترویج کتاب و کتابخوانی ، رسالت اصلی دست‌اندرکاران فرهنگ ودانش هرجامعه‌ است.

نقش کتاب در زندگی، نقش معلمی است که اصول را تبیین می‌کند واخلاق انسانی ومعرفت را در وجود انسان نهادینه می‌سازد.

مطالعه، بال رهایی انسان است تا کمی ازپستی و بلندی‌های روزگار فاصله بگیرد و درآسمان علم واندیشه که سرمنشأ آرامش و مانایی است، سیرکند. دلیل اکثرفکرهای ناآرام و بیماری‌های روحی و تعصبات نابجا ، عدم مطالعه است، زیرا فهم نادرست درخت تفکر را می‌خشکاند.

نقش کتاب وکتاب خوانی دربلوغ فکری جامعه، بی‌بدیل و اثرگذار است زیرا دانایی همواره محصول مطالعه و توانایی، ثمره‌ی عمل صادقانه به مبانی دانش است و این مهم را، حتی در شبکه شاد نیز عرضه کرده‌ایم.

اگربه ضرورت گسترش نشرکتاب وفراگیر شدن کتاب خوانی برای حفظ فرهنگ انسانی وتقویت قدرت دفاعی انسان در برابریورش پیام‌آوران ویرانگر، اعتقاد داریم، باید از همه‌ی راه‌های ارشادی وتشویقی، بهره‌جوییم تا شوق و ذوق را درافرادجامعه، به‌ویژه جوانان ونوجوانان سرزمین برانگیزیم و چه زیباست این مهم که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر آن صحه می‌گذارد، سرلوحه‌ی تفکر فرهنگیان عزیز جامعه باشد. امروز به‌رغم همه مشکلات پیشین، جامعه‌ی جهانی وبه‌تبع آن سرزمین عزیزما ایران با بیماری فراگیر کرونا و اثرات سوء آن بر اقتصاد و فرهنگ دست به گریبان است که درعرصه‌های مختلف اجتماعی تأثیراتی منفی بر جای می‌گذارد، اما ملت سربلند ایران اسلامی به یاری خداوند و بادرایت فرهنگ‌سازان توانمند ازاین وادی تلخ نیز عبور و این تهدید را به فرصتی برای درخشش خورشید دانایی تبدیل خواهدکرد تا روزهای روشن آینده را به نظاره بنشیند.

اینجانب، ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتاب خوانی وکتابدار، این مناسبت را به اهل قلم، نویسندگان، هنرمندان، فرهنگیان،دانش آموزان وتمامی فعالان عرصه اندیشه و دانش تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و سربلندی وسعادت همگان را از خداوند متعال خواستارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار