حاجی میرزایی خبر داد

تعطیلی همه مدارس در دو هفته آینده

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش خبر داد طبق مصوبه ستاد ملی کرونا همه مدارس مناطق قرمز در همه مقاطع تحصیلی در دو هفته آینده تعطیل خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۳۹۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی همه مدارس در دو هفته آینده

محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین وزارت خانه‌های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری تهران در خصوص احیا و بهره برداری مدارس ماندگار تهران اظهار کرد: این موضوع یک کار مشترک بین ما، وزارت میراث فرهنگی و شهرداری تهران است؛ ما مدارسی داریم که قدمت دارند و جز میراث فرهنگی شناخته می‌شوند و مردم خاطرات خوبی از آنها دارند لذا به این نتیجه رسیدیم که برای مراقبت و محافظت از این مدارس باید کاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مطالعات و تجربیات بین المللی برای حفظ این اماکن را بررسی کردیم افزود: بهترین کار برای حفظ این اماکن حفط کارکرد اصلی آنان است لذا تمام اماکنی که کار آموزشی داشته‌اند، آموزش می‌مانند سعی داریم از سال آینده برای مدرسه دارالفنون نیز دانش‌آموز بگیریم. اما این اماکن متعلق به عموم مردم هم است لذا باید این امکان فراهم شود در قالب یک موزه دسترسی مردم در ساعات مشخص میسر شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه برای مرمت و آماده سازی این مدارس به یک موزه به همراهی و همکاری این دوستان نیازمندیم و ما هم این واحدهای آموزشی را فعال نگه می‌داریم عنوان کرد: از سال آینده مدرسه دارالفنون در مقطع متوسطه دانش‌آموز خواهد پذیرفت. مدرسه البرز نیز متقاضیان بسیار زیادی از سراسر تهران داشته که بخشی توانستند بیاید و در این اماکن تحصیل کنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه فعالیت مدارس در 2 هفته آینده نیز بیان کرد: ستاد ملی کرونا این دو هفته را در مدارس مناطق قرمز تعطیل کرده اعلام است اما در مناطق زرد و نارنجی کماکان بخش اداری مدرسه برای مراقبت و نظارت بر وضعیت دانش‌آموزان می‌تواند فعال باشد اما در هر سه وضعیت بخش آموزشی غیرحضوری است.

وی در پایان همچنین درباره تقاضای دیپلمه‌های نظام قدیم برای اینکه بتوانند در کنکور ۱۴۰۰ نیز بنا به منابع خود کنکور دهند گفت: این موضوع در حال بررسی است و به زودی اصلاح می‌شود و ان شالله روزهای آینده جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار