محدودیت‌های جدید کرونایی در ۳ شهر قرمز مازندران: از تعطیلی مشاغل تا فعالیت یک سوم کارکنان دولت

ساری (پانا) - محدودیت‌های جدید مقابله با کرونا در شهرهای مازندران و بخصوص سه شهر با وضعیت قرمز از روز شنبه اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۹۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
محدودیت‌های جدید کرونایی در ۳ شهر قرمز مازندران: از تعطیلی مشاغل تا فعالیت یک سوم کارکنان دولت

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران امروز در حاشیه ستاد استانی مقابله با کرونا به خبرنگاران گفت: «در استان مازندران سه شهر ساری، آمل و بهشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و محدودیت‌های شهر قرمز شامل حال آنها می‌شود؛ یعنی تردد به داخل شهرستان و تردد شهرها به یکدیگر و برای نیروهای خاص محدودیت دارند.»

او یادآوری کرد که بقیه شهرستان‌های استان، در وضعیت نارنجی هستند و ملاحظات خاص خود را دارند و یک دوم کارمندان آنان در محل کار باید حاضر باشند.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا مازندران تأکید کرد که همانند قانون ابلاغیه پیشین، تردد از ساعت ۹ شب اساسا ممنوع است مگر در موارد خاص و ضروری که تا ۴ صبح ادامه دارد و این طرح از روز شنبه اجرا می‌‌شود.

حسین‌زادگان از مردم استان خواست که با وجود محدودیت‌ها و مشکلات در حوزه‌های مختلف با این طرح که طرحی جامع است هماهنگ و همراه باشند.

او توضیح داد: «از روز شنبه طرح محله‌محور و بحث قرنطینه و غربال‌گری با حضور عزیزان ما در سپاه و با همکاری و همراهی دستگاه علوم پزشکی، هلال احمر، خیرین و معتمدین محل، پایگاه‌های مقاومت و بسیج که کارشان آموزش همگانی است، اجرایی می‌شود. بر اساس این طرح، برخی اقدامات حمایتی مانند پشتیبانی‌های مالی و بهداشتی نیز باید در محلات انجام شود.»

او تأکید کرد که برخی از افراد این مجموعه مانند سالمندان به‌عنوان گروه هدف و نخستین گروه مورد توجه هستند. همچنین افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید مورد توجه قرار گیرند و از اولویت‌های این طرح هستند.

حسین‌زادگان یادآوری کرد که در شهرهای قرمز مشاغل ۲، ۳ و ۴ از صبح تعطیل هستند واین اقدامات طی ۲۴ ساعت شبانه‌روز عملی می‌شود تا زمانی که رنگ شهرها از وضعیت قرمز به حالات دیگر تغییر کند.

او گفت: «در حوزه کارکنان دولت، بیشتر مشاغل ضروری مانند دستگاه‌های امدادی، انتظامی، امنیتی، ... حضورشان در محل کار ضروری است و بقیه دستگاه‌ها حداکثر از یک سوم از نیروهای خود بهره می‌برند که این اقدام بر اساس شیفت‌بندی‌های تعیین شده عملی می‌گردد.»

ممنوعیت برگزاری نمازجمعه

حسین‌زادگان با اشاره به تسری محدودیت‌های جدید کرونایی بر برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری از جمله برپایی نماز جمعه، گفت: «بر اساس این طرح نماز جمعه در تمام شهرستان‌های استان که هم اکنون با وضعیت قرمز و نارنجی هستند، ممنوع است و ستاد اقامه نماز جمعه نیز موظف است تا این مصوبات را به سایر شهرستان ها برای اجرا ابلاغ کند.»

استاندار مازندران تاکید کرد که در اجرای این طرح بخصوص در بخش برنامه های فرهنگی و هنری باید هر گونه مسامحه از سوی فرمانداران کنار گذاشته شود و صرفا باید مصوبات ستاد ملی و استانی را اجرایی کنند و هیچ بهانه ای برای کوتاهی در اجرای این برنامه پذیرفتنی نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار