انعطاف پذیری آموزشی و تربیتی در شرایط همه گیری بیماری کرونا یک ضرورت است

اردبیل(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل اعلام کرد انعطاف پذیری آموزشی و تربیتی در شرایط همه گیری بیماری کرونا یک ضرورت است.

کد مطلب: ۱۱۳۹۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
انعطاف پذیری آموزشی و تربیتی در شرایط همه گیری بیماری کرونا یک ضرورت است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل؛ احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان با تاکید بر تهیه اطلس یادگیری در مدارس برای شناسایی روش‌های یادگیری هر دانش‌آموز گفت: حدود 88 درصد دانش آموزان استان در شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) عضو هستند و از خدمات آموزشی و تربیتی آن بهره مند هستند.

او درباره درصد باقیمانده جمعیت دانش‌آموزی استان که به دستگاه هوشمند و اینترنت برای آموزش مجازی دسترسی ندارند؛ گفت: برای این افراد، بسته به شرایط، آموزش حضوری و یا بسته های آموزشی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در کنار اینها آموزش‌های تلویزیونی که از شبکه های آموزش، شبکه چهار و شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود می تواند به عنوان مکمل آموزش مورد توجه قرار گیرد.

ناصری حساسیت بیشتر معاونت های آموزشی و پرورشی نسبت به مسائل حوزه فعالیت های آنها را یادآور شد و همکاری و هماهنگی بین بخشی به منظور کارایی و اثربخشی فعالیت ها را خواستار شد.

او با تاکید بر اهمیت نقش تربیتی والدین در دوره کرونا، درباره افزایش توانمندی خانواده‌ها در کمک به تحصیل فرزندان، گفت: خانواده ها از طریق گفتگو و تعامل با معلمان، نسبت به روند تحصیلی فرزندان خود حساس باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این که هر روز یک تجربه جدید را در مواجهه با بیماری همه گیر کرونا داریم؛ گفت: باید از تجربیات گذشته برای حل مسائل در سیستم پیچیده آموزشی و تربیتی کشور استفاده کنیم و انعطاف پذیری برنامه ها را مطابق با شرایطی که در آن قرار داریم و یا اتفاق خواهد افتاد؛ مد نظر قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار