تعلیق بازرسی‌های کارگاهی سازمان تامین اجتماعی در شهرهای قرمز

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تعلیق بازرسی‌های کارگاهی و جلسات هیأت‌ها و کمیسیون‌های سازمان تامین اجتماعی در شهرهای قرمز خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تعلیق بازرسی‌های کارگاهی سازمان تامین اجتماعی در شهرهای قرمز

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه هفتگی زندگی با کرونا که به منظور بررسی اقدامات و برنامه‌های جاری این سازمان برای کنترل و کاهش عوارض کرونا برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اعمال محدودیت‌های جدید در شهرهای دارای وضعیت قرمز، از هفته آینده تغییراتی در روند فعالیت ادارات تأمین اجتماعی اعمال و برخی از جلسات هیأت‌‎های رسیدگی به مطالبات و کمیسیون‌های پزشکی که امکان تعلیق آنها وجود دارد، به آینده موکول می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین از فعالیت شعب این سازمان در شهرهای دارای وضعیت قرمز با یک سوم نیروی انسانی خبرداد و گفت: این اقدام در راستای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا انجام و از مراجعه‌کنندگان درخواست می‌شود، برای امور غیرضروری به شعب وادارات مراجعه نکنند.

سالاری با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، گفت: طی ماه‌های آینده ۷۰ درصد از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب قابل دریافت خواهد بود.

عادل دهدشتی معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: اقدامات و برنامه‌ها سازمان تأمین اجتماعی در زمینه مقابله با کرونا به صورت هفتگی مرور و جمع‌بندی و گزارش‌های هفتگی این سازمان به نهاد ریاست جمهوری ارسال می‌شود.

وی افزود: گزارش‌های سازمان تأمین اجتماعی حاوی اطلاعات آماری، پیشنهادات و ابتکارات مختلف برای تطبیق سازمان با شرایط کرونا تهیه و تمامی اقدامات و برنامه‌های آتی سازمان به گونه‌ای طراحی می‌شود که تا حد امکان در مقابله با کرونا مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.

هوشنگ فولادی مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: از زمان شروع کرونا در کشور بیش از ۷۱ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی پذیرش شده‌اند و امکان استفاده از ظرفیت تمامی بیمارستان‌های این سازمان در سراسر کشور برای خدمت‌رسانی به این بیماران فراهم است.

وی همچنین از افزایش ظرفیت برای پذیرش بیماران در مراکز درمانی تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: در صورت نیاز امکان استفاده از ۷۵ درصد ظرفیت بیمارستان‌های تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی وجود خواهد داشت و برخی برنامه‌ها نیز برای افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها در دست اجرا است.

وی افزود: طی ماه‌های آینده ۵۵۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت بیمارستان‌های تأمین اجتماعی اضافه می‌شود که گام مهمی در راستای ارائه خدمات به بیماران و استفاده حداکثری از ظرفیت مراکز درمانی محسوب می‌شود.

مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه عنوان کرد: تسهیل در خدمت‌رسانی و توسعه خدمات غیرحضوری اولویت اصلی بخش بیمه سازمان تأمین اجتماعی برای مقابله با کرونا است و برقراری بیمه بیکاری نیز برای کاهش عوارض و حمایت از مشاغل متاثر از این بیماری در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است.

مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی نیز ۳۰ مهرماه از پرداخت مقرری بیمه بیکاری دوران شیوع ویروس کرونا به ۹۹۰ هزار و ۳۴۳ نفر (۹۰ درصد از واجدین شرایط) خبر داده بود.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه مقرری‌بگیران بیمه بیکاری نیز گفت: شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری قبل از شیوع کرونا ۲۲۰ هزار نفر بوده است، اما در سه ماه نخست شیوع کرونا به بیش از یک میلیون و ۸۲ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت شده است.

به گفته مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی، در ماه‌های اخیر نیز به طور متوسط هر ماه حدود ۲۵ هزار نفر به مقرری‌بگیران بیمه بیکاری اضافه می‌شود.

شکوری همچنین از مساعدت سازمان تأمین اجتماعی به کارگاه‌ها در زمینه دورکاری خبر داد و گفت: در تایید دورکاری کارکنان نهایت مساعدت انجام گرفته و از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از بیمه‌شدگان در این شرایط استفاده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار