فریب رمالان و دعانویسان را نخورید

تهران (پانا) - رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا از هموطنان خواست از اعتماد به رمالان و دعانویسان بپرهیزند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
فریب رمالان و دعانویسان را نخورید

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شهاب امینی با اشاره به شناسایی و دستگیری فردی که به بهانه دعانویسی و حل مشکلات به منازل مردم مراجعه می کرد، اظهار داشت: این کلاهبردار پس از شناسایی زنان دارای مشکلات خانوادگی، آنان را با طرح ادعاهای دروغین فریب داده و اغفال می کرد.

وی افزود: برخی کلاهبرداران با ترفندهای مختلف همچون فال قهوه، فال شمع، چای، ورق و... اقدام به فریب افراد ساده لوح کرده و مدعی می شوند با نگاه کردن به ته فنجان یا روش های دیگر می توانند از آینده خبر دهند؛ در صورتی که این موضوع صرفا ادعایی پوشالی است.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: عده ای از مجرمان هم با نوشتن خطوط ناخوانای عربی سعی می کنند این پیام را القا کنند که این نوشته ها می توانند در حل مشکلات موثر باشند؛ در صورتی که تنها هدفشان سوء استفاده و خالی کردن جیب مردم است.

این مقام انتظامی با بیان این که نباید اسرار خانوادگی را با افراد غریبه و غیر مطمئن درمیان گذاشت، تصریح کرد: به تازگی نیز گزارش هایی مبنی بر ادعای درمان بیماری کرونا توسط رمالان مطرح شده که به هیچ وجه صحت نداشته و مردم می بایست نسبت به ترفندهای متقلبانه و فریبکارانه شیادان آگاه باشند.

سرهنگ امینی در پایان از هموطنان خواست هرگز به افرادی که خود را پیشگو یا فالگیر معرفی می کنند اعتماد نکرده و از ورود این گونه افراد به محل کار و به خصوص محل زندگی خود خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار