دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: شما رفتید اما هزاران هزار سردار سلیمانی دیگر متولد شدند

تهران (پانا) - دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: شما رفتید اما هزاران هزار سردار سلیمانی دیگر متولد شدند

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم فرادی دانش‌آموزی از استان یزد خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« سلام سردار دل‌ها.

شما رفتید اما هزاران هزار سردار سلیمانی دیگر متولد شدند. شما با ما چه کردید که هنگامی‌که خبر شهادت شما را دادند، دل‌هایمان لرزید؟

احساس می‌کردم دیگرکسی نیست که از ما و سوریه و لبنان و عراق و چندین کشور دیگر دفاع کند و حق ما را از ظالمان بگیرد؛ اما کسانی هستند که مانند شما به ما مهر و محبت و عشق می‌ورزند.

آری کسانی هستند که مانند شما از کشور و دین و ایمان و مردم مظلوم دفاع می‌کنند. هستند کسانی که مانند شما از جان خود می‌گذرند تا آرامش مردم را حفظ کنند.

حاج قاسم! کسانی هستند که انتقام خون شما را بگیرند و نگذارند که خون شما پایمال شود. ما نسبت به مردم مظلوم کشورهایی مانند ما که اسلامی هستند و کشورهایی که درگیر جنگ‌اند مانند شما مسئول هستیم و سعی می‌کنیم که تا آخرین قطره‌ی خونمان راهتان را ادامه دهیم و دشمن را سرافکنده کنیم.

اگرچه دختر هستم، اما به خود و تمامی دختران جوان و نوجوان ایرانی اعتقاددارم که می‌توانند انتقام خون حاج قاسم را از آقای ترامپ گستاخ بگیرند.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار