معلمان خیری که در ایام انتشارویروس کرونا مشق ایثار را عملی تدریس کردند

شیراز (پانا) - ازابتدای اسفند سال 1398 که آموزش‌های حضوری براساس تصمیم مسوولان ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس تعطیل شد، معلمان استان فارس همراه با سایر معلمان کشور دراقدامی خود جوش واز طریق فضای مجازی درکنار آموزش‌های تلویزیونی مانع از خاموشی چراغ تعلیم وتربیت در کشور شدند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
معلمان خیری که در ایام انتشارویروس کرونا مشق ایثار را عملی تدریس کردند

این در حالی بود که یکی از الزامات آموزش در فضای مجازی در اختیار داشتن گوشی تلفن همراه و یا تبلت توسط دانش‌آموزان و برخی از معلمان بود تا بتوانند با دانش‌آموزان خود ارتباط دوسویه داشته باشند که با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، در ابتدا دانش‌آموزان زیادی در استان فارس فاقد گوشی تلفن همراه و یا تبلت بودند که بخشی از نیاز آنها توسط خانواده این دانش آموزان تامین شد.

اما در این بین، دانش‌آموزانی بودند که به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده، توانایی خرید گوشی و یا تبلت را نداشتند و این مانعی برای برخورداری آنها از آموزش مجازی معلمانشان شد؛ آنچه در این بحث حائز اهمیت است توجه معلمان به وضعیت مالی دانش‌آموزان و اقدام به خرید گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان خود است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این رابطه گفت: اقدامات تکمیلی خوبی در کنار آموزش‌های تلویزیونی در استان فارس آغاز شد که از جمله آنها می‌توان به تهیه درسنامه‌هایی خصوصا برای شش پایه دوره ابتدایی برای اولین بار در کشور اشاره کرد که در آن مطالب کتب درسی گام به گام و با بیان ساده توسط تیمی از بهترین معلمان استان تهیه شده است.

فرهاد اسماعیلی افزود: این درسنامه‌ها به صورت رایگان در اختیار همه ادارات آموزش وپرورش استان قرارداده شده تا آنها در اختیار دانش‌آموزانی که در مناطق کمتر برخوردار استان بوده و احتمال می‌رود در بهره‌مندی از آموزش مجازی دارای مشکل باشند، قرار دهند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس با تاکید بر اینکه برقراری ارتباط معلمان با دانش‌آموزان یکی از الزامات این روزهای کرونایی و آموزش مجازی است، ادامه داد: در این راستا اداره کل آموزش وپرورش فارس اقدام به برگزاری جلسات مستمر با مجموعه‌هایی از جمله برخی دستگاه‌های دولتی، خیرین و نهادهای حمایتی که توانایی تهیه گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند هستند، کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: در این راستا امسال در مهرماه با همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) پویش شور عاطفه ها راه‌اندازی شد و همه هزینه‌های جمع‌آوری شده که هر سال صرف خرید لوازم التحریر می شد به خرید گوشی و تلفن همراه برای دانش آموزان بی بضاعت استان اختصاص داده شد.

اسماعیلی گفت: بر اساس اعلام مسوولان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان تبلت‌های زیادی خریداری شده که در حال حاضر هر هفته به مرور وارد استان شده و در بین دانش‌آموزان نیازمند شناسایی شده توزیع می‌شود.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش فارس این اقدامات هر چند توانست بخش زیادی از محرومیت دانش‌آموزان را کاهش دهد، اما همچنان بخشی از دانش‌آموزان استان فاقد گوشی تلفن همراه و تبلت هستند.

اسماعیلی گفت: در این بین تعدادی از معلمان استان فارس نیز در اقدامی خیرخواهانه و دلسوزانه اقدام به تهیه گوشی تلفن همراه و تبلت برای دانش آموزان محروم خود کردند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: این معلمان استان فارسی با هزینه شخصی خود با انجام این اقدام در ایام انتشار ویروس کرونا، مشق ایثار، فداکاری و انفاق را عملی تدریس کردند و نشان دادند که معلم همچنان الگوی توسعه فرهنگ در جامعه است.

اسماعیلی گفت: تاکنون براساس آمار مستندی که از سوی ادارات آموزش وپرورش سراسر استان اعلام شده بیش از 730 دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت صرفا توسط معلمان استان فارس خریداری و توسط خودشان به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است.

او گفت: تعداد زیادی از معلمان استان نیز با اهدای مبالغی بخشی از هزینه خرید گوشی تلفن همراه وتبلت را به دانش‌آموزان پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس این نکته را نیز اشاره کرد که قطعا این آمار بالاتر خواهد بود، چرا که بخشی از این اقدام ایثارگرانه معلمان استان فارس توسط خود آنها و در نهایت گمنامی انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار