در نشست هیات دولت؛

روحانی: ایجاد یاس در جامعه خیانت ملی است

عده‌ای مدام می‌گویند قهرمان رفع تحریم کی باشد؟ نگذارید این دولت قهرمان شود دولت بعد بیاید، قهرمان مردم ایران هستند/ در این مقطع سیاسی حساس، کسی دنبال تسویه حساب سیاسی نباشد/ به اسم نقد دولت دنبال تطهیر و تبرئه دولت جنایتکار اخیر آمریکا نباشید

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در سه سال اخیر نه در تحریم بلکه در جنگ اقتصادی بودیم تاکید کرد به اسم نقد دولت دنبال تطهیر آمریکا نباشیم، این دولت جنایتکار است چرا دولت جنایتکار اخیر آمریکا را تبرئه و تطهیر می‌کنید؟ به خاطر حمله به دولت، به خاطر اینکه خود را برای انتخابات 1400 خود را آماده می‌کنید. بکنید اما ایجاد یاس در جامعه خیانت ملی است.

کد مطلب: ۱۱۳۹۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: ایجاد یاس در جامعه خیانت ملی است

حسن روحانی در نشست امروز هیات دولت، با بیان اینکه از روز شنبه شرایط محدودیت شدیدی در کشور اجرا خواهد شد، گفت: شهرهای قرمز تقریبا کاملا به صورت تعطیل درخواهند آمد. البته می‌دانیم که تعطیلی راه‌حل مشکل کرونا نیست بلکه راه‌حل تغییر سبک زندگی است. با تعطیلی، کرونا تغییر چندانی نخواهند کرد. تعطیلی یک هشدار به جامعه است. تعطیلی برای این است که همه به یک انضباط دقیق اجتماعی برگردیم.

51 درصد ابتلاها به دلیل رفت و آمدهای خانوادگی است

وی ادامه داد: 51 درصد ابتلاها به دلیل رفت و آمدهای خانوادگی است. اگر در دو هفته‌ای که تعطیل خواهد شد به همین نسبت رفت و آمدهای خانوادگی هم افزایش یابد، ابتلاها هم بیشتر خواهد شد. همه ما حتی آن اقلیتی که در جامعه ما رعایت نمی‌کنند باید به یک درک مشترک برسیم که این بیماری هنوز هست، چون به دارو و درمان قطعی نرسیدیم و هنوز واکسنی نیست. ما باید از طریق اجرای پروتکل‌های بهداشتی خود را مصون بداریم.

جلسات بالای 15 نفر در شهرهای قرمز از شنبه ممنوع است

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه این تعطیلی ایجاد تنفس جدیدی برای کادر درمان است، گفت: ما اکنون از نظر تخت و تجهیزات و ... دچار فشار نیستیم اما کادر درمان ما 9 ماه مداوم است که شبانه‌روز کار می‌کنند و خسته شده‌اند و این تعطیلات فراهم کردن فرصتی برای تجدید قوای کادر درمان است. وقتی مرگ و میر به بالای 400 نفر در روز می‌رسد این یک هشدار جدی است و باید تماما رعایت کنیم. باید همه دست به دست هم بدهیم.

روحانی تاکید کرد: از شنبه همه جلسات در تمام قوا در تمام ادارات دولتی، جلسه بالای 15 نفر در شرایط قرمز نباید داشته باشیم. این چارچوبی است که در ستاد ملی کرونا تصویب شده و به عنوان یک قانون لازم الاجراست.

ارائه بسته‌های معیشتی 100هزار تومان برای چهارماه و وام 1میلیون برای 10 میلیون یارانه‌بگیر

رئیس‌جمهوری افزود: در کنار این تعطیلات فشار اقتصادی بر مردم زیاد می‌شود و دولت باید اقداماتی انجام دهد تا مشکلات کاهش پیدا کنند. آنهایی که حقوق ثابت دارند اگر اداره آنها تعطیل شوند حقوق خود را دارند اما مشکل آنهایی است که حقوق ثابت ندارند. باید به یک سوم جامعه برای چهار ماه یک بسته کمک معیشتی ارائه خواهد شد و این بسته را در ستاد کرونا در شنبه هفته آینده تصویب خواهیم کرد. افراد مشمول بسته از آذر به مدت چهار ماه به ازای هر نفر 100 هزار تومان دریافت می‌کنند. یک وام یک میلیونی برای 10 میلیون خانوار یارانه‌بگیر پرداخت می‌شود. داروهایی که امروز برای کرونا توصیه می‌شود آن داروها مشمول بیمه خواهد شد.

به اسم نقد دولت دنبال تطهیر آمریکا نباشیم، این دولت جنایتکار است چرا دولت جنایتکار اخیر آمریکا را تبرئه و تطهیر می‌کنید؟ به خاطر حمله به دولت، به خاطر اینکه خود را برای انتخابات 1400 خود را آماده می‌کنید. بکنید اما ایجاد یاس در جامعه خیانت ملی است. بگذارید مردم واقعیت‌ها را لمس کنند، ببینند

روحانی تاکید کرد: من از همه شرکت‌های دانش‌بنیان برای آماده کردن کیت‌ها تشخیص سریع کرونا که در 20 دقیقه نتیجه آزمایش را مشخص می‌کند، تشکر می‌کنم. همه داروهایی که می‌گویند مفید است در داخل در حال تولید است. تلاش‌های لازم برای خرید واکسن از کشورهای دیگر را هم انجام می‌دهیم ولی شرکت‌های دانش‌بنیان هم در داخل در حال تلاش برای ساخت واکسن مطمان هستند.

تمام تلاش دولت این است که آلام مردم کاهش پیدا کند

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی و اجتماعی ایران رو به بهبود است، گفت:‌ علامت‌های کاهش ارز و کالاها و ... را می‌بینیم و دولت تلاش دارد تا این مسیر کاهشی ادامه پیدا کنند. تمام تلاش دولت این است که آلام مردم کاهش پیدا کند. احساس می‌کنیم شرایط ما در روزهای آینده بهتر خواهد شد. وقتی این را می‌گوییم برخی می‌گویند لابد می‌خواهید با آمریکا مذاکره کنید. نه فقط مذاکره نیست. دولت قبلی آمریکا یاغی بود ولی دولت جدید به قوانین بین‌المللی برمی‌گردد و شرایط تغییر خواهد کرد. ما از سال 97 با شروع جنگ اقتصادی در محاصره بودیم، در برابر تروریزم اقتصادی بودیم، ما فقط در تحریم نبودیم .

روحانی ادامه داد: کشتی به کشتی و محموله به محموله را در زمین و هوا و دریا دنبال می‌کردند و در برابر یک دولت قلدر قرار گرفته بود. به اسم نقد دولت دنبال تطهیر آمریکا نباشیم، این دولت جنایتکار است، چرا دولت جنایتکار اخیر آمریکا را تبرئه و تطهیر می‌کنید؟ به خاطر حمله به دولت، به خاطر اینکه خود را برای انتخابات 1400 خود را آماده می‌کنید. بکنید اما ایجاد یاس در جامعه خیانت ملی است. بگذارید مردم واقعیت‌ها را لمس کنند، ببینند.

در عالم سیاست، نقد، تضارب آرا هیچ اشکالی ندارد اما واقعیت‌های موجود را نباید لاپوشانی کنیم و به خورد مردم بدهیم. به جای اینکه بگویند آمریکا جنایت کرده است می‌گویند دولت در مدیریت خود... شما اصلا می‌دانید مدیریت چی هست؟ امروز و فردا تحریم رفع می‌شود اما عده‌ای مدام می‌گویند قهرمان رفع تحریم کی باشد؟ اصلا شما. ما دنبال قهرمان‌سازی نیستیم. اصلا شما همان‌هایی که توهین می‌کنید. بدانید ملت ایران است که پیروز می‌شود. دنبال چی هستید؟ نگذارید این دولت قهرمان شود دولت بعد بیاید!. ما در این سه سال که مقاومت کردیم مردم قهرمان بودند نه دولت. قهرمانی لقب مردم ایران است

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: تمام آمارهای اقتصادی را در این سه سال اخیر با آمار آن 4 سال قبل از آن مقایسه کنید. کار سختی نیست، اینها را ببینید. بعضی‌ها فکر می‌کنند ما امروز در فکر رفع تهدید و تحریم هستیم، خیر ما از 97 به دنبال رفع و دفع تحریم و ایجاد فرصت و رفع فشار بر مردم بودیم. در بخش سیاسی و حقوقی و اخلاقی آمریکا شکست کامل خورد. در بخش اقتصادی اما بر مردم فشار وارد کردند. آن‌ها به دنبال بر هم زدن امنیت اجتماعی بودند، می‌خواستند تنش اجتماعی ایجاد کنند. ترامپ از زمانی که از برجام خارج شد انتظار داشت بقیه هم خارج شوند، اما هیچ کسی از او تبعیت نکرد. هر طرح سیاسی که داشتند در سازمان ملل و مجامع بین‌المللی شکست خورد. آن‌هایی که می‌گویند در این چند سال چکار شده است، لااقل این‌ها را ببینند. ما به تحریم تسلیحاتی حداقل پایان دادیم. همه آن‌هایی که آمریکا به دنبال آن بود، 100 درصد شکست خورد. در بخش اقتصادی هم شکست خورد. ما تعامل‌مان را با دنیا ادامه دادیم. چرا من مدام می‌گفتم دولت آمریکا هر که باشد باید تحریم را کنار بگذارد؟ چون فشار حداکثری آمریکا علیه ایران شکست خورد، چون این فشار شکست خورد و آن‌ها به اهدافشان نرسیدند.

به جای اینکه بگویند آمریکا جنایت کرده است می‌گویند دولت در مدیریت خود... شما اصلا می‌دانید مدیریت چی هست؟

روحانی اظهار کرد: در عالم سیاست، نقد، تضارب آرا هیچ اشکالی ندارد اما واقعیت‌های موجود را نباید لاپوشانی کنیم و به خورد مردم بدهیم. به جای اینکه بگویند آمریکا جنایت کرده است می‌گویند دولت در مدیریت خود... شما اصلا می‌دانید مدیریت چی هست؟ ما در توافق هسته‌ای یک فضای تنفس را ایجاد کردیم و توانستیم نفت‌مان را که از میلیون بشکه به 3 میلیون بشکه فروش رساندیم. تمام قطعات از کمرگ وارد شد، تمام طرح‌ها فعال شد. اینکه هر هفته طرح افتتاح می‌کنیم در همان زمان شروع شد و اکنون بهره‌برداری می‌شود. امروز و فردا تحریم رفع می‌شود اما عده‌ای مدام می‌گویند قهرمان رفع تحریم کی باشد؟ اصلا شما. ما دنبال قهرمان‌سازی نیستیم. اصلا شما همان‌هایی که توهین می‌کنید. بدانید ملت ایران است که پیروز می‌شود. دنبال چی هستید. نگذارید این دولت قهرمان شود دولت بعد بیاید!. ما در این سه سال که مقاومت کردیم مردم قهرمان بودند نه دولت. قهرمانی لقب مردم ایران است. ما مدتی تلاش کردیم در 94 تنفسی ایجاد کردیم و این سه سال هم مقاومت کردیم و همه چی ازآن ملت است.

الان را زمان حاشیه و تسویه حساب نمی‌دانیم، دست دوستی دولت دراز است

وی گفت: من خواهش می‌کنم در این مقطع سیاسی حساس، کسی دنبال تسویه حساب سیاسی نباشد. بنای ما آرامش برای توسعه است. من از همه اعضای دولت در همه استان‌ها خواهش می‌کنم به هیچ عنوان به سمت حاشیه حرکت نکنید، به وظایف خود عمل کنید. البته نباید اجازه داد ابهام به وجود بیاید. همه موظفند واقعیت را برای مردم بیان کنند. ما از روز اول گفتیم دست دوستی به سمت تمام ارکان و قوای کشور دراز می‌کنیم، ما باز هم این را می‌گوییم، ما الان را زمان حاشیه و تسویه حساب نمی‌دانیم. در این هفته‌ها فضای مثبتی در جامعه ایجاد شده است، اجازه دهیم بماند، اجازه بدهیم فضای کشور متعادل شود. سال 99 بسیار سخت بود اما تلاش‌ خود را کردیم، حقوق‌ها را افزایش دادیم.

روحانی در پایان با بیان اینکه همه تلاش خود را برای معیشت و سلامت مردم خواهیم کرد، گفت:‌ انشالله به موقع برای مردم توضیح داده خواهد شد که در بودجه 1400 چه اهداف توسعه‌ای دنبال خواهد شد که امیدواریم موجب رشد و توسعه کشور شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار