ارایه راهبردی برای عبور از مشکلات پسا کرونایی صنعت گردشگری

تهران ( پانا) - ارائه راهبردی برای عبور از مشکلات پسا کرونایی صنعت گردشگری با عنوان «فرایند‌‌ مد‌‌یریت، کنترل کیفی انواع تورها با علایق ویژه با تعیین جاذبه‌ها، مسیرها، امکانات و شاخص‌های گرد‌‌شگری» که توسط یک پرفسور بنام ایرانی ثبت شده است‌‌ می تواند باردیگر گردشگری دنیا را احیا کند و مانع از بیکاری صدها هزار شاغل در صنعت گردشگری شود.این راهکار مورد‌‌ استقبال مجامع علمی د‌‌نیا قرار گرفته و طی مراسمی بصورت زند‌‌ه د‌‌ر هند‌‌ و ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۳۹۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ارایه راهبردی برای عبور از مشکلات پسا کرونایی صنعت گردشگری

در بحبوهه کرونا که صنعت گردشگری دنیا را تسخیر کرده محمد‌‌شریف ملک زاد‌‌ه پروفسور ایرانی با اختراع یک تئوری برای نخستین بار در صنعت گردشگری، ناجی این صنعت شد و نه تنها تحسین جهانیان را به همراه داشت توانست عنوان پدر علم نوین مدیریت گردشگری را کسب کند که افتخاری برای ایرانیان در عرصه علمی است.

اتحاد‌‌یه بین‌المللی رؤسای د‌‌انشگاه‌های جهان، اعضای بلند‌‌ پایه سازمان جهانی جهانگرد‌‌ی ملل متحد‌‌ و د‌‌انشگاه‌های مطرح جهان از جمله د‌‌انشگاه جرج واشنگتن آمریکا، کیوتو ژاپن، د‌‌انشگاه سیاس چین، د‌‌انشگاه هولوا اسپانیا و د‌‌انشگاه های بزرگ د‌‌نیا و جمعی از د‌‌انشمند‌‌ان و محققان ایرانی و خارجی طی مراسمی د‌‌ر کیش از پروفسور محمد‌‌شریف ملک‌زاد‌‌ه به پاس نخستین اختراع د‌‌ر صنعت گرد‌‌شگری جهان تجلیل کردند. البته این اختراع چند سال پیش توسط سازمان اسناد و املاک کشور و اداره مالکیت معنوی و ثبت اختراعات، ثبت شده است و متعاقب آن در بسیاری از کشورهای جهان، پتنت گرفت و ثبت مالکیت معنوی و وایپو شد.

اختراع پروفسور ملک‌زاده راهبردی برای عبور از مشکلات پساکرونایی است با عنوان «فرایند‌‌ مد‌‌یریت، کنترل کیفی انواع تورها با علایق ویژه با تعیین جاذبه‌ها، مسیرها، امکانات و شاخص‌های گرد‌‌شگری» معروف است که توسط پروفسور ملک‌زاده بنام ایرانی ثبت شده است‌‌ و از آنجایی که می‌تواند بار دیگر گردشگری دنیا را احیا کند و مانع از بیکاری صدها هزار شغل در صنعت گردشگری شود، مورد‌‌ استقبال مجامع علمی د‌‌نیا قرار گرفته است و طی مراسمی بصورت زند‌‌ه د‌‌ر هند‌‌ و ایران مورد تقدیر قرار گرفت،

تئوری MFT صنعت گردشگری جهان را به دنیای نوینی برده است بر همین اساس پروفسور دونالد هاوکینر، استاد تمام دانشگاه جرج واشنگتن و نایب رییس اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) با حضور در مراسم تجلیل پروفسور محمدشریف ملک‌زاده ،ضمن پیام تبریک و تجلیل، تاکید کرد که دانشگاه جرج واشنگتن آمادگی کامل برای همکاری آموزشی و پژوهشی با سازمان بین‌المللی سیتی وان را دارد.

وزرای گردشگری عضو UNWTO که پس از شیوع کرونا در جستجوی راهکارها و ابتکارات نوآورانه در صنعت گردشگری بودند تا بتواند تبعات منفی این همه‌گیری کرونا را کاهش دهند پس از آشنایی با تئوری MFT تایید کردند که این همان راهکاری است که می تواند صنعت گردشگری را از مشکلات کنونی کرونا عبور دهد. پروفسور ملک زاده در این تئوری روشهای سنتی مدیریت گردشگری را مورد بازنگری قرار داده و سازگاری با واقعیت های جدید و توجه به جنبه‌های انسانی و معنوی را در صنعت گردشگری محور قرار داده است.

این آیین که روز 26 آبان‌ماه در کیش برگزار شد به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بود‌‌ که همه اساتید‌‌ و محققان جهان این روید‌‌اد‌‌ را د‌‌ر د‌‌انشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خود‌‌ به صورت آنلاین مشاهد‌‌ه کردند. در همین راستا انستیتو گردشگری بوگوتا در کلمبیا از پروفسور ملک‌زاده برای تدریس تئوری MFT برای دوره‌های فوق‌لیسانس دعوت کرده تا آنها بتوانند ابزارهای جدیدی را بر اساس این تئوری جالب بدست آورند که با درک بهتری در این پروژه فوق‌العاده مشارکت داشته باشند. به عنوان مقدمه همین همکاری خانم کارول مارینو، مدیرکل انستیتو گردشگری بوگوتا با حضور در مراسم تجلیل از جایگاه علمی دکتر ملک‌زاده، کسب عنوان پدر علم نوین مدیریت گردشگری را تبریک گفت و تصریح کرد « ما در کلمبیا بر این باوریم که صنعت گردشگری باید محتوی وسیعی از نوآوری و خلاقیت داشته باشد تا گردشگران و مردم نه تنها مقاصد و خدمات متنوع را تجربه نمایند، بلکه حس فرهنگی، جوامع محلی، احساسات و خاطراتی را لمس و در یک محیط لذت بخش در طول سفر زندگی کنند. بنابراین ، فرصت جدیدی فراهم شده است تا ضمن هم افزایی و تبادل دانش بر اساس مطالعات در زمینه گردشگری و لحاظ کردن سناریوهای جدید که در نتیجه شیوع کرونا ایجاد شده است، بتوانیم نگرشها و ابزارهای متفاوتی را در پیش بگیریم تا کشورهای ما به عنوان مقاصد گردشگری پاسخگوی نیازهای خاص و ویژه هر گردشگری باشد.

بسیاری از دانشمندان جهان و اساتید حوزه گردشگری کشورهای مختلف، حمایت رسمی خود را از نظریه MFT اعلام کردند و آن را نقطه عطفی در پیشرفت دانش توریسم بر شمردند.

اساتید صاحب نام دانشگاه‌ها و مراکز گردشگری مهم دنیا همچون کاخا شنگیلیا IAPU ،اقای غلام عباس بزرگی و خانم زهرا برزگر، دکتر جانی هاریانتو از دانشگاه پریزیدنت اندونزی، دکتر تاکشی ماستورا رئیس دانشگاه کیوتو ژاپن، دکتر الهام مدمدوف از دانشگاه گردشگری و مدیریت آذربایجان، دکتر شان چن از دانشگاه SIAS چین، دکتر کورنی دیج مانی مدیر پژوهش و نوآوری دانشگاه علمی و کاربردی هلن، خوزه کاستا رئیس دانشکده توسعه و برنامه ریزی گردشگری پرتغال، پروفسور دانیل فسن مایر از انستیتو گردشگری، اریک فیدمن دانشگاه فلوریدا آمریکا، دکتر فارگاس سانچز استاد تمام دانشگاه هولوا اسپانیا و پروفسور کای چون رئیس دانشکده مدیریت هتلداری و گردشگری دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ پیام تبریک خود را به پروفسور ایرانی برای دریافت اولین جایزه و اختراع در صنعت گردشگری و کسب عنوان «پروفسور و پدر علم نوین گردشگری جهان» اعلام کردند.

اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه های جهان 55 سال پیش با همکاری دانشگاه‌ های آکسفورد انگلستان، آمریکا، کره‌ جنوبی، فیلیپین و ... با هدف افزایش تبادل تجربیات و ایجاد شبکه ارتباط بین رؤسای دانشگاه ‌ها راه اندازی و در انگلستان فعالیت خود را آغاز کرد.

یا اتحادیه بین‌المللی رؤسای دانشگاه های جهان (IAUP)، یک موسسه یا انجمن کوچک نیست بلکه یک شورای اجرایی با حضور رؤسای دانشگاه‌های اتریش، ژاپن، آرژانتین، ترکیه، مکزیک، چین، اسپانیا، آفریقا، کانادا، آمریکا، استرالیا و ایران دارد تا دیدگاه جهانی نسبت به آموزش عالی در سطح دنیا را ارتقا دهند و صدای رهبران آموزش را به گوش جهانیان برسانند تا در مسیر حمایت از توسعه پایدار گام بردارند.

این اتحادیه بین‌المللی در سراسر دنیا دفاتر منطقه ای دارد و 5 اسفندماه سال 97 هم در حوزه گردشگری ایران دفتر منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه در جزیره کیش راه‌اندازی کرد. ریاست منطقه خاورمیانه و آفریقای مرکزی برعهده پروفسور ملک‌زاده است که این روزها به دلیل ثبت اولین اختراع در صنعت گردشگری، بیش از گذشته نامش بر سر زبان‌ها افتاده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار