مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس:

رسالت معلمی در محدوده زمان و مکان نمی گنجد

پردیس (پانا) - مدیر آموزش و پرورش پردیس در جلسات مجازی مدیران مقاطع مختلف شهرستان، بر اهمیت رسالت معلمی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
رسالت معلمی در محدوده زمان و مکان نمی گنجد

به گزارش دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهرستان پردیس، حسنوند مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس با بیان اینکه شروع بحران فراگیر کرونا، سرآغاز نگاه جدی تر نظام آموزشی به مقوله آموزش مجازی بوده است، تاکید کرد در عصر ما آموزش مجازی دیگر یک امر موقت و جایگزین نیست، بلکه محیط متنوع یادگیری یک رکن اساسی و ضروری در کنار انواع دیگر آموزش‌ها است.

مصطفی حسنوند با اشاره به رویکرد نوین شیوه های سنتی، آموزش را دست خوش تغییر و تحول عنوان کرد و یادآور شد که با کیفیت بخشی به آموزش و انعطاف پذیری، به کمک ارتقاء سطح آموزش آمده است.

حسنوند ادامه داد: سند تحول بنیادین نیز به محدود نبودن فرآیند تعلیم و تربیت به فضای کلاس و مدرسه تاکید کرده و ضرورت تنوع محیط یادگیری را توصیه می‌کند.

او تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش هم با راه‌اندازی شبکه ای تحت عنوان "شاد" تلاش کرده است برای شرایط جدید برنامه‌هایی را تدارک ببیند تا معلم و دانش‌آموز با بهره‌گیری از فن‌آوری با یک دیگر ارتباط برقرار کرده و تلاش جهت رسیدن به اهداف والای تعلیم و تربیت در فضای مجازی ادامه یابد.

حسنوند اظهار کرد: از آنجا که رسالت معلمی در محدوده زمان و مکان نمی‌گنجد، با بهره‌گیری از فن‌آوری پیشرفته می‌توان برقراری یک "ارتباط" مستحکم و همیشگی بین دانش‌آموزان و مدرسه و معلم را نظام‌مند ساخت. ارتباطی دوسویه، پویا و ماندگار که حتی پس از شرایط دشوار کنونی نیز می‌تواند به عنوان یک پشتوانه استمرار یابد و حتی بتواند آینده‌سازان کشور را در اوقات تعطیلی کلاس و مدرسه در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس ادامه داد: اگرچه آموزش مجازی دارای عمر چندانی نیست و دستاوردهای آن هنوز چندان ملموس نیست و صرف‌نظر از مشکلات اولیه، از بارزترین دستاوردهای آموزش مجازی، می‌توان به تحقق "عدالت آموزشی" اشاره کرد، بدین صورت که امکان دسترسی همگانی و آسان به محتوای آموزشی را فراهم کرده ضمن اینکه تحصیل و یادگیری را بدون محدودیت جغرافیایی و زمانی برای یادگیرندگان میسر می‌کند.

مصطفی حسنوند در پایان به مدیران مدارس تاکید کرد: جهت ارتقاء سطح آموزش مجازی ، در این ایام به جلسات شورای دبیران توجه ویژه نموده و این جلسات را پربارتر از قبل برگزار کنند تا در این جلسات معلمان به طرح موارد یاد شده پرداخته و فرصتی باشد تا راهکارها و خلاقیتهای خود را درجهت اثربخش‌تر نمودن تدریس مجازی با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار