پرداخت ۵۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در ۷ ماهه ۹۹

تهران ( پانا) - مطابق آمارهای منتشر شده وزارت صنعت معدن و تجارت، از ابتدای امسال تا پایان مهرماه بیش از ۵۱ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت ۵۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در ۷ ماهه ۹۹

به گزارش روز چهارشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، این میزان تسهیلات به یک‌هزار و ۹۰۷ واحد تولیدی پرداخت شده است.

برپایه این آمارها، ۶۸۱ واحد تولیدی در هفت ماهه امسال در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) نزدیک به ۳۷ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

در همین راستا در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) از ابتدای اسفند ۹۷ تا پایان مهرماه مبلغ ۶۹ هزار و ۷۰۳ میلیارد ریال تسهیلات به یک‌هزار و ۲۳۲ واحد پرداخت شده است.

برنامه تولید و اشتغال (موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور) از اسفند ماه ۹۷ پس از انعقاد تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه کل کشور، ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی مربوطه، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها و پیاده‌سازی فرآیند اعطای تسهیلات از طریق سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت وارد فاز اجرایی شد.

سقف منابع مورد نیاز این برنامه ۲۰۱ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال تعیین شده است.

صندوق توسعه ملی به همین منظور تاکنون طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به میزان ۵۵ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال نزد بانک‌های عامل طرف قرارداد سپرده‌گذاری کرده که در تلفیق با منابع داخلی بانک‌ها (۵۰ درصد منابع صندوق و ۵۰ درصد منابع بانک‌ها)، منابع ایجاد شده برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به مبلغ ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه ذکر شده توسط وزارت صنعت، کمیته های بررسی و کارگروه‌های استانی تشکیل و اقدامات لازم به منظور ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات و بررسی و معرفی واجدان شرایط به بانک‌های عامل در دستور کار قرار گرفت.

بر همین اساس از ابتدای اجرایی شدن طرح تا پایان شهریورماه امسال (طی ۱۹ ماه) از ۶ هزار و ۶۰۰ درخواست ثبت شده در سامانه بهین‌یاب در سه بخش سرمایه در گردش، بازسازی، نوسازی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در کل کشور، تعداد دو هزار و ۸۴۰ طرح/ واحد صنعتی و صنفی تولیدی با رقم حدود ۲۰۳ هزار میلیارد ریال توسط کارگروه‌های استانی تایید و به سرپرستی و شعب بانک‌های عامل در استان‌ها معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار