با موافقت نمایندگان صورت می‌گیرد؛

ایجاد شناسه پرداخت برای کلیه پرداخت‌های دولت از منابع عمومی و اختصاصی

تهران (پانا) ‌- نمایندگان با ایجاد شناسه پرداخت برای کلیه پرداخت های دولت از منابع عمومی و اختصاصی از طریق حواله الکترونیک موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد شناسه پرداخت برای کلیه پرداخت‌های دولت از منابع عمومی و اختصاصی

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح احکام کلی بودجه با جز یک بند الف ماده واحده این طرح موافقت کردند. در بند الف این ماده واحده آمده است؛ دولت مکلف است لایحه بودجه سنواتی را با رعایت احکام زیر برمبنای قوانین مصوب تهیه، تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

جزء یک- ایجاد شناسه پرداخت برای کلیه پرداخت های دولت از محل منابع عمومی و اختصاصی شامل بهره بندی به تفکیک دستگاه اجرایی، اقتصادی (فصول و مواد ذیل فصول هزینه ای) عملیاتی (امور و فصل، برنامه، طرح و فعالیت) و نیز محل تامین اعتبار و انجام کلیه پرداخت های مزبور از طریق حواله الکترونیک به همراه شناسه پرداخت.

محمدمهدی مفتح در جریان بررسی جزئیات طرح احکام کلی بودجه طی پیشنهادی مطرح کرد: طبق قانون اساسی دولت مکلف است بودجه سنواتی را بر مبنای قوانین مصوب تنظیم کند بنابراین اگر عبارت "برمبنای قوانین مصوب" را نیاوریم موارد تصویب شده به عنوان قانون به همراه قوانینی که در این سال ها تصویب شده مبنای تنظیم بودجه سال 1400 و بعد از آن خواهد شد. چه بسا این شبهه ایجاد شود که تنها برمبنای این قانون دولت بودجه را تنظیم می کند. بنابراین برای رفع این شبهه و تطبیق با قانون اساسی این متن باید اضافه شود که با این پیشنهاد با 115 رأی موافق، 48 رأی مخالف و 17 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه موافقت شد.

همچنین در جریان بررسی این طرح عبدالرضا مصری پیشنهادی را در خصوص حذف واژه بانک مرکزی در جز یک بند الف ارائه کرد و معتقد بود بانک مرکزی وظیفه نظارتی دارد و نمی تواند همزمان نقش بانک عامل را نیز ایفا کند. برهمین اساس نمایندگان نیز با 175 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در جلسه با این پیشنهاد موافقت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار