الهیار: سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۰ در حال تدوین است

تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از تدوین بخش‌هایی از لایحه بودجه 1400 در این نهاد آموزشی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
الهیار: سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۰ در حال تدوین است

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با بخش "باسخنگویان" در برنامه رویداد اظهار کرد: از اقدامات معلمان عزیز که در جبهه مقدم خدمات آموزشی تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استمرار آموزش کارکرد‌های بسیاری دارد و مهم‌ترین جلوگیری از یاس و خمودگی در جامعه است، افزود: وقتی صدای معلمان در خانه‌ها طنین‌انداز می‌شود موجی از امید می‌آفریند و ما قدردان زحمات آنان هستیم.

الهیار افزود: ما در سنگر خدمت آموزشی در تلاشیم و 4 حوزه مشخص را در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دنبال می‌کنیم. در حوزه بودجه درگیر لایجه بودجه 1400 هستیم که مهم ترین سند مالی کشور است.

الهیار اجرای بسیاری برنامه‌های آموزش و پرورش را در گرو تامین بودجه دانست و افزود: ما مشارکت فعال با دولت و سازمان برنامه داریم ککه گزارش جامع آن خدمت فرهنگیان ارائه خواهد شد.

وی مهم‌ترین کار را بر اساس سند تحول، ساماندهی نیروهای انسانی دانست و تصریح کرد: نیروهای حرفه‌ای و با کیفیت باید وارد وزارت آموزش و پرورش شوند؛ همچنین پیگیری تصویب لایجه معلمان حرفه‌ای برنامه دیگر ماست که پیش‌نویس آن به دولت ارائه شده است.

الهیار با اعلام اینکه رتبه‌بندی حرفه‌ای در شرایط کنونی جامع عمل پوشانده می‌شود، افزود: تامین مسکن فرهنگیان نیز در حال پیگیری است تا 170 هزار واحد مسکونی طی تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی طی سه سال تکمیل می‌شود.

وی از خشت‌گذاری بخشی از‌این پروژه خبر داد و گفت: وام‌های ثانویه با همراهی بانک ملی پیش‌بینی شده است و دومین اقدام نیز بیمه تکمیلی فرهنگیان شاغل است.

الهیار این بیمه را پشتوانه خدمات درمانی فرهنگیان خواند و تاکید کرد تلاش‌های بسیاری برای بهبود خدمات انجام گرفته است. پرداخت خسارت فرهنگیان شاغل به روز رسانی شده است و خدمات در شرایط کرونا محدود خواهد شد.

الهیار با اعلام اینکه خدمات ویژه به فرهنگیان مبتلا به کرونا ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: از فرهنگیان درخواست داریم اگر هر پیشنهاد و انتقادی دارند، مستقیما به سایت ما در اداره کل رفاه وزارت آموزش و پرورش منعکس کنند.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو تاکید کرد: در یکی دو سال آتی اقداماتی در دست عمل خواهیم داشت و اگر فرهنگیان بدان ورود نکنند، موفق نمی‌شویم.

الهیار تدوین برنامه هفتم توسعه را یکی از این کارها دانست و گفت: وضعیت ما باید ارتقا یابد و مسئله دوم اجرای سند بنیادین و نیز اصلاح برخی راهکارهای سند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار