دیوان عالی پنسیلوانیا شکایت ترامپ درباره تقلب انتخاباتی را رد کرد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری فعلی ایالات متحده مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌ها را به خاطر رد ادعای تقلب انتخاباتی برکنار کرد

تهران (پانا)‌ - دیوان عالی پنسیلوانیا شکایت ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ درباره بروز تقلب در روند رأی گیری این ایالت را رد کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
دیوان عالی پنسیلوانیا شکایت ترامپ درباره تقلب انتخاباتی را رد کرد

به گزارش ایرنا به نقل از سی. بی. اس، این دیوان روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که ناظران جمهوریخواه در فیلادلفیا، امکان مناسبی برای نظارت بر شمارش آرا داشتند. ترامپ در دو هفته گذشته بیش از ۴۰۰ بار توئیت کرده و عمدتاً اعلام کرده که در انتخابات تقلب شده است. ستاد انتخاباتی یا حامیان وی نیز چندین شکایت درباره تخلف در انتخابات مطرح کرده‌اند.

نهادها و کارشناسان آمریکایی ادعای ترامپ درباره تقلب را رد کرده‌اند. در تازه‌ترین مورد، ۵۹ دانشمند ارشد علوم کامپیوتری و کارشناس امنیت انتخاباتی آمریکا ادعای ترامپ مبنی بر هک کردن سیستم‌های انتخاباتی و تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را رد کردند.

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌ها پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتخابات ۲۰۲۰ «امن‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا» بوده و ادعاها در مورد تخلف در این رأی‌گیری را رد کرده بود.

به دنبال انتشار این بیانیه، رسانه‌ها گمانه‌زنی کردند که برخی مقام‌ها در هفته‌های آتی به دلیل رد ادعای رئیس‌جمهوری اخراج شوند. ترامپ در واکنش به این بیانیه بامداد چهارشنبه «کریس کربز» مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌ها را برکنار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار