معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

پویش آجر به آجر، بزرگترین حرکت فرهنگی سازمان نوسازی مدارس است

تهران (پانا) - معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، در آیین آغاز عملیات ساخت هنرستان خیری روستای ابرده طرقبه شاندیز با تجلیل از اقدامات سازمان نوسازی مدارس کشور، فعالیت این سازمان را در بعد تربیتی و گسترش فرهنگ نیکوکاری درجامعه، متاثر از رویکرد چندوجهی مدیران سازمان دانست.

کد مطلب: ۱۱۳۹۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پویش آجر به آجر، بزرگترین حرکت  فرهنگی سازمان نوسازی مدارس است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، آیین آغاز عملیات ساخت هنرستان 12 کلاسه روستای ابرده شهرستان طرقبه شاندیز به همت خیر نیکوکار "ثاقب تقی پور ابرده" در محل آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، علیرضا کاظمی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین استان وشهرستان برگزار شد.

علیرضا کاظمی دراین مراسم؛ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس را یکی از پیشروترین دستگاههای کشور به ویژه در بحث تعلیم و تربیت دانست و گفت: تلاش های خستگی ناپذیر در افزایش اعتبارات و تبدیل تخصیص های اندک به تخصیص های کامل و حتی ۱۱۰ درصدی کار بس بزرگی است که به همت دکتر رخشانی مهر؛ رئیس پرتلاش سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام گرفته است و بدیهی است که به همت این مجموعه هیچ پروژه ناتمامی در اینجا باقی نخواهد ماند.

وی همچنین با بیان اینکه فعالیت های سازمان نوسازی مدارس تنها یک فعالیت عمرانی صرف نیست،بلکه اقدامی همراه با توسعه و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری است، گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نه تنها بستر سخت افزاری آموزش را فراهم می کند بلکه نگاه خیر خواهانه و اندیشه های نیکوخصال را در جامعه نشر و بسط می دهد.

کاظمی کار بزرگتر از ساخت مدرسه را توسط خیرین همین ترویج و نشر فرهنگ نیکوکاری کار خیر دانست و تاکید کرد: پویش آجر به آجر را به عنوان یک بسته تحولی در دستگاه تعلیم و تربیت از بزرگترین حرکت های فرهنگی سازمان نوسازی مدارس است، که نه تنها دانش آموزان بلکه والدین آن ها و تمام جامعه را به سمت نیکوکاری سوق می دهد.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رویکرد مدیران و کارکنان سازمان نوسازی مدارس به مسائل تربیتی و هویت بخشی در معماری فضاها نیز امری ستودنی و تاثیر گذار است که ناشی ازهمین نگاه چندبعدی به بحث طراحی و ساخت مدارس است.

کاظمی در خصوص توجه به مسائل تربیتی نیز گفت: آموزش در هر حال انجام می شود چرا که همواره دغدغه مدیران و خانوادها است اما آنچه که باید به آن اهتمام داشت تربیت و توجه به خلاء ها است چرا که آسیب هایی به همراه دارد و تربیت در فضای واقعی شکل می گیرد و امروز در این شرایط معلمان ما به سختی می توانند فرصت های تربیتی را فراهم کنند.

گفتنی است؛ هنرستان 12 کلاسه به همت خیرنیکوکار "ثاقب تقی پور ابرده" با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان در روستای ابرده طرقبه شاندیز ساخته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار