با حضور معاون عمرانی استاندار و معاون وزیر نیرو؛

9 طرح برق‌رسانی در استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید

تبریز(پانا) - با حضور معاون وزیر نیرو و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، 9 طرح برق‌رسانی به ارزش 732 میلیارد تومان در استان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
9 طرح برق‌رسانی در استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید

این طرح‌ها در قالب طرح‌های «ساخت و ساز و ساز و کار» با ۷۳۲ میلیارد تومان هزینه، ۵۰ فرصت شغلی مستقیم و اشتغال‌زایی غیرمستقیم برای ۱۰۰ نفر، اجرا شده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با قدردانی از دست‌اندرکاران و تلاشگران صنعت برق در استان، گفت: افتتاح این طرح‌ها در شرایط فعلی اقتصاد کشور، جای قدردانی دارد و امیدواریم تلاش‌ها در این زمینه افزایش یابد.

جواد رحمتی افزود: تا به امروز طرح‌های بسیار خوبی در حوزه صنعت برق استان، افتتاح شده که با توجه به ظرفیت ویژه استان آذربایجان شرقی، توقع ما بیشتر از وضعیت فعلی بوده و آماده هرگونه همکاری و حمایت برای توسعه شبکه برق رسانی و سایر فعالیت‌های مرتبط با صنعت برق در استان هستیم.

وی با بیان اینکه برق، از زیرساخت‌های بسیار مهم و ضروری هر جامعه‌ای محسوب می شود ادامه داد: توجه ویژه به صنعت برق، توسعه همه جانبه در جامعه را هموارتر می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تلاش های شبانه روزی در بخش های مختلف و هموارکردن مسیر برای توسعه، نشان دهنده این است که در حال عبور از شرایط سخت تحریم هستیم.

گفتنی است طرح های افتتاح شده شامل پست ۲۰ و ۱۳۲ کیلوولت و ورود به مدار مرحله اول ترانس ۱۳۲ به ۲۰ کیلوولت با ظرفیت ۱۰۰ مگا آمپر GIS مرکزی تبریز است که یکی از پست های بزرگ کشور محسوب می شود.

نیروگاه کوچک مقیاس‌ تبریز به ظرفیت ۲۵ مگاوات، چهار طرح افزایش ظرفیت (پست‌های سعیدآباد، خسروشهر، آخولا و ماشین‌سازی) و سه طرح انتقال برق، تامین روشنایی و ساخت فیدر از دیگر طرح های به بهره برداری رسیده امروز است.

از مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح ها ۴۶۵ میلیارد تومان برای نیروگاه مقیاس‌کوچک ۲۵ مگاواتی تبریز توسط بخش خصوصی و بقیه برای هشت طرح دیگر از محل منابع داخلی هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار