مزایده بهره برداری از ذخایر معدنی بلامعارض آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز(پانا) - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی از برگزاری مزایده عمومی 280 فقره معادن راکد و بلامعارض استان از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت موسوم به "ستاد" خبر داد .

کد مطلب: ۱۱۳۹۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مزایده بهره برداری از ذخایر معدنی بلامعارض آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی مهرانگیز رحمانی صبح امروز با اعلام این خبر افزود : این مزایده در راستای اجرای ماده 67 آیین نامه اجرایی و ماده 10 قانون معادن و با هدف صیانت از ذخایر معدنی ، فراهم آوردن شرایط برابر در انتخاب بهره بردار واجد صلاحیت و تداوم بهره برداری از معادن برگزار شد.

وی ادامه داد : پس از تعیین معادن بلامعارض، فرایند برگزاری مزایده عمومی معادن شامل تهیه اسناد مزایده، اعلام فراخوان عمومی، تحویل اسناد مزایده و دریافت پیشنهاد ها در مهلت مقرر، ارزیابی پیشنهاد ها، تعیین و اعلام برنده مزایده و نهایتا استرداد تضامین شرکت کنندگان در مزایده همزمان با صدرو پروانه برندگان طی شد .

وی با اشاره به اینکه برای این تعداد معدن، 315 پاکت پیشنهاد به کمیسیون مزایده ارسال شد؛ گفت : بر این اساس 115 نفر یا شرکت به عنوان برنده شناخته شدند.

رحمانی از ایجاد شفافیت و رعایت عدالت اجتماعی به عنوان مهمترین مزایای استفاده از سامانه الکترونیکی دولت یاد کرد و افزود : همه فرآیند برگزاری مزایده مطابق قانون معادن و آیین نامه اجرایی آن و در حضور نمایندگان محترم نهادهای مختلف از جمله استانداری ، بازرسی ، حراست و دیوان محاسبات برگزار گردید .

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت استان در ادامه بابیان اینکه نظارت بر فعالیت بهره برداران براساس قانون معادن برعهده وزارت صمت است؛ تصریح کرد : مابقی معادن استان در مزایده بعدی که احتمالا 3 ماه دیگر برگزار خواهد شد؛ به بهره برداران دارای صالحیت واگذار می شود.

طبق اعلام معاونت امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان، مزایده گران برای اطلاع از نتیجه مزایده می بایست به سامانه ستاد مراجعه و برندگان نیز برای ادامه فرآیند و صدور مجوز از طریق همین سامانه و یا مراجعه حضوری به این معاونت واقع در خیابان ششگلان اقدام کنند.

بر این اساس مابقی مزایده گران برای آزادسازی تضامین خود اعم از نقدی یا ضمانت نامه، طی درخواست کتبی و اعلام شماره حساب بانکی شبا بنام شرکت کننده در مزایده به معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان واقع در بلوار 29 بهمن مراجعه کنند.

گفتنی است تعداد 280 فقره از معادن راکد استان شامل 151 معدن ، 37 گواهی کشف ، 64 مجوز برداشت ، 16 پروانه اکتشاف و 11 محدوده اکتشافی از طریق سامانه ستاد به مزایده گذاشته شد و بر اساس رای کمیسیون مزایده در مورخ 15/08/99 تعداد 115 نفر و یا شرکت به عنوان برنده مزایده اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار