در گفت‌وگوی پانا با کارشناس مسائل اقتصادی مطرح شد:

لغو بخشی از تحریم‌ها در یک دوره زمانی 6 ماهه از نظر حقوقی امکان‌پذیر است

تهران ( پانا) - کارشناس مسائل اقتصادی می‌گوید با تغییر ریاست جمهوری در آمریکا و احتمال تغییررویکرد سیاسی این کشور و بازگشت به برجام امکان لغو بخشی از تحریم‌ها در یک دوره زمانی 6 ماهه از نظر حقوقی و روابط بین‌المللی امکان‌پذیر خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۳۹۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
لغو بخشی از تحریم‌ها در یک دوره زمانی 6 ماهه از نظر حقوقی امکان‌پذیر است

مرتضی عمادزاده،‌ کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره چشم‌انداز اقتصاد ایران با تغییر رئیس‌جمهوری در آمریکا اظهار کرد: « به طور قطع تغییر رئیس جمهوری در آمریکا و تغییر رویکرد سیاسی این کشور نسبت به ایران می‌تواند چشم‌انداز مثبتی پیش‌روی اقتصاد ما قرار دهد. امکان فروش نفت و گردش پول در سیستم‌های مالی جهان موضوعی است که می‌تواند اقتصاد کشور ما را از وضع کنونی خارج کند. تامین نیازهای ارزی بخش صنعت و معدن با این تغییر رویکرد امکان‌پذیر خواهد بود.»

وی افزود:‌ « بازگشت به برجام و آزادشدن منابعی از ایران که اکنون در کشورهای دیگر بلوکه شده است می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای ارزی کنونی کشور را پاسخگو باشد و طبیعی است که بایدن سیاست متفاوتی نسبت به ترامپ دارد.»

عمادزاده با اشاره به گسترش تحریم‌ها در دوره باقی‌مانده از ریاست جمهوری ترامپ اظهار کرد:‌ « اگر آمریکا به برجام برگردد امکان لغو بخشی از تحریم‌ها در یک دوره زمانی 6 ماهه از نظر حقوقی و روابط بین‌المللی امکان‌پذیر خواهد بود.»

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد:‌ « امکان فروش نفت و بازگشت پول حاصل از آن، فراهم شدن زمینه صادرات محصولات و کالاهای ایرانی و امکان انتقال ارزی می‌تواند اقتصاد ایران را از وضع کنونی خارج کند.»

وی افزود:‌ « با بازگشت احتمالی آمریکا به برجام اتحادیه اروپا نیز تغییر رویکرد بهتری نسبت به ایران خواهد داشت. عملیاتی شدن برجام نیز بسیاری از مشکلات کنونی را مرتفع خواهد کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار