توضیحات رئیس مجلس درباره طرح اصلاح ساختار بودجه

کلیات طرح اصلاح احکامی از  بودجه سال ۱۴۰۰ با ۱۸۹ رای موافق در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تصویب شد

تهران (پانا) - نمایندگان با کلیات طرح اصلاح احکامی از  بودجه سال ۱۴۰۰ موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات رئیس مجلس درباره طرح اصلاح ساختار بودجه

به گزارش روابط عمومی مجلس، نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 27 آبان) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح کلی احکام بودجه سال 1400 با 189 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در توضیح طرح کلی احکام بودجه سال 1400 گفت: این طرح در جلسات مختلف کارشناسی و تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در دستور کار مجلس قرار گرفته است. سازمان برنامه و بودجه نیز در طول این مدت اقداماتی را انجام داده و مجلس یازدهم از ابتدای شروع به کار، بررسی طرح مذکور را در دستور کار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات قرار داد.

محمدباقر قالیباف نیز در این باره گفت: اصلاح ساختار بودجه یکی از مهمترین و اساسی‌ترین دستورکارهای مجلس یازدهم است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشتند. ما باید به سمت درآمدهای پایدار، هزینه کردهای موثر و عدم وابستگی به نفت برویم و از کسری بودجه جلوگیری کنیم.

رئیس مجلس افزود: اصلاح ساختار بودجه محورهای جدی مانند نوسازی نظام مالیاتی، مالیات بر بخش‌های دلالی و سوداگری جهت جلوگیری از فرار مالیاتی، اصلاح نظام تامین اجتماعی و ارتباط آن با نظام مالیاتی و اصلاح بودجه شرکت‌های دولتی و نظام یارانه را دربرمی‌گیرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان یادآور شد: آنچه امروز در دستور کار مجلس قرار گرفته، اصلاح نهادی بودجه ریزی است که یکی از بندهای سیاست اصلاح ساختار بودجه را شامل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار