معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد:

اطلاعات بیش از 78 درصد دانش‌آموز استان البرز در طرح کوچ ثبت شد

کرج(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت تا کنون اطلاعات بیش از 78 درصد دانش‌آموزان استان البرز در طرح کوچ ثبت شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۹۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اطلاعات بیش از 78 درصد دانش‌آموز استان البرز در طرح کوچ ثبت شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، فرشید علیزاده با اعلام این خبر گفت: در راستای کنترل اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان، اطلاعات بیش از 78 درصد دانش آموزان استان البرز تا این لحظه در طرح کوچ ثبت شده است.

علیزاده درباره فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت دانش آموزان اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: با توجه به اینکه سلامت دانش آموزان یکی از موارد اساسی و حائز اهمیت است، در این راستا برای افزایش این شاخص در بین دانش آموزان فعالیت‌های مختلفی برنامه ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سلامتی سبب ایجاد نشاط و پیشرفت دانش آموزان در ابعاد مختلف درسی و فرهنگی می‌شود، افزود: کارشناسان بهداشت در مدارس برای تحقق این مهم تلاش می‌کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه امسال برنامه‌ای منسجم برای کنترل اضافه وزن دانش آموزان به صورت کشوری برنامه ریزی و از هفته تربیت بدنی سال جاری آغاز شد، خاطرنشان کرد: طبق آمار در سطح کشور 21 درصد دانش آموزان در سطح کشور اضافه وزن دارند که طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان(کوچ) در راستای بهبود این وضعیت تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف این طرح در سال تحصیلی جاری کاهش 3 درصدی میزان چاقی در بین دانش آموزان است، گفت: تاکنون اطلاعات 366 هزار و 865 دانش آموز در این طرح ثبت شده که بیش از 78 درصد دانش آموزان را شامل می‌شود.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: در این طرح به دانش آموزانی که نیاز به کنترل وزن دارند برنامه‌های تغذیه و فعالیت‌های ورزشی در خانه و مدرسه داده می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم و برای تعیین شاخص توده بدنی دانش آموزان در سه مرحله (سنجش اولیه، انجام مداخلات فعالیت بدنی و تغذیه ای، و سنجش ثانویه) اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۹ آبان آخرین فرصت وارد کردن اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه این طرح است، بیان کرد: با توجه به ارائه آموزش‌ها به صورت غیر حضوری، از خانواده ها می خواهیم، تا زمان تعیین شده مشخصات قد و وزن دانش‌آموزان را از طریق پیامک، در اختیار مدیر مدرسه قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار