ورزش ایران در آستانه تعطیلی مطلق!

به نظر می‌رسد در ۲ هفته ابتدایی آذرماه ورزش هم به تعطیلی مطلق فرو برود

تهران (پانا) - در جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش تصمیم بر تعطیلی لیگ‌های ورزشی به مدت دوهفته گرفته شده؛ موضوعی که باید با تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا همراه شود.

کد مطلب: ۱۱۳۹۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ورزش ایران در آستانه تعطیلی مطلق!

به گزارش شهروند، بعد از محدودیت‌های اعلام ‌شده از اول آذرماه در سراسر کشور، ستاد مقابله با کرونا در ورزش امروز تشکیل جلسه داد. اعضای حاضر در این جلسه تصمیم‌گیری کردند که تمامی لیگ‌های ورزشی از اول آذرماه به مدت دوهفته تعطیل شوند. البته اجرای این تصمیم به تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا منوط شده است.

بدین ترتیب باید دید طی امروز و فردا ستاد ملی مبارزه با کرونا این مصوبه در ورزش را تأیید خواهد کرد یا خیر. در صورت تأیید این مصوبه لیگ‌های رشته‌های ورزشی مختلف از جمله لیگ فوتبال به تعطیلی دوهفته‌ای خواهند رفت و مسابقات متوقف می‌شوند.

در رشته‌های دیگری همچون کشتی، والیبال، بسکتبال و هندبال هم فدراسیون‌ها برای برگزاری مسابقات در نیمه اول آذرماه برنامه‌ریزی کرده بودند. البته فدراسیون والیبال که امروز اعلام کرد لیگ خود را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده؛ اتفاقی که احتمالا انتظار دیگر رشته‌های ورزشی را هم می‌کشد.

البته شاید مهم‌ترین مسأله برای علاقه‌مندان به ورزش در ایران برگزاری یا برگزار نکردن مسابقات فوتبال باشد که هنوز تصمیم جدیدی درباره آن گرفته نشده است. یک هفته از مسابقات لیگ برگزار شده و مشخص نیست لیگ بیستم با این شرایط چه سرنوشتی خواهد داشت.

سیداحمد مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در این‌باره می‌گوید: «از سوی همکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد که احتمال دارد از شنبه هفته آینده، تعطیلی دوهفته‌ای در سراسر کشور اعلام شود و در این صورت باید تمهیدات جدیدی در خصوص اردوها و مسابقات ورزشی اتخاذ شود. به تمامی فدراسیون‌های ورزشی این هشدار را دادیم که درصورت تعطیلی دوهفته‌ای، رویدادی آغاز نشود. در رابطه با لیگ‌ها نیز که هم‌اکنون برگزار می‌شوند تا پایان هفته جاری مشکلی وجود ندارد،‌ اما در مورد سرنوشت لیگ‌های ورزشی پس از هفته جاری، اگر به شکل مکتوب به ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش، تعطیلی اعلام و ابلاغ شود، تصمیمات جدیدی گرفته می‌شود و در مورد برگزاری یا تعطیلی لیگ‌های ورزشی اطلاع‌رسانی می‌کنیم.»

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد اردوی تیم‌های ملی در رشته‌هایی که رویداد نزدیکی در پیش ندارند، فعلا به تعطیلی می‌رود. در همین راستا، دیروز فدراسیون تکواندو اعلام کرد تا پانزدهم آذرماه اردوی همه تیم‌ها را تعطیل کرده است. فدراسیون پزشکی ورزشی توصیه کرده اگر هم اردوها تعطیل نمی‌شود، باید به صورت قرنطینه باشد و افراد متفرقه اجازه ورود به اردو را نداشته باشند.

کرونا از اسفندماه سال گذشته، تأثیر مستقیمی روی وضعیت ورزش ایران گذاشته و درحالی که اعلام شده المپیک توکیو در سال 2021 در هرصورتی برگزار خواهد شد، ضرورت دارد که رشته‌های المپیکی فعالیت خود را ادامه دهند. باید دید با توجه به آمار صعودی کرونا در ورزش ایران، چه تدابیری برای ادامه فعالیت لیگ‌های ورزشی و اردوی تیم‌های ملی از سوی مسئولان ذیربط اندیشیده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار