ادعای نیویورک تایمز:

ترامپ هفته گذشته امکان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرد

تهران (پانا) - روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز می‌گوید دونالد ترامپ هفته گذشته امکان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده است اما چند مشاور و مقام ارشد، رئیس‌جمهوری آمریکا را از پیگیر شدن در این باره بر حذر داشته‌اند و هشدار داده‌اند که چنین اقدامی می‌تواند جرقه برخوردهای جدی‌تر آن هم چند هفته مانده به پایان کار دولت او شود.

کد مطلب: ۱۱۳۹۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ هفته گذشته امکان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرد

به گزارش انتخاب، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز می‌گوید دونالد ترامپ هفته گذشته امکان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده است اما چند مشاور و مقام ارشد، رئیس‌جمهوری آمریکا را از پیگیر شدن در این باره بر حذر داشته‌اند و هشدار داده‌اند که چنین اقدامی می‌تواند جرقه برخوردهای جدی‌تر آن هم چند هفته مانده به پایان کار دولت او شود.

نیویورک تایمز نوشته هرگونه برنامه حمله‌ای، احتمالا روی تاسیسات نطنز متمرکز بوده است. جایی که هفته گذشته سازمان ملل متحد اعلام کرد توانسته ذخایر اورانیوم غنی شده ایران را به ۱۲ برابر مجاز در برجام برساند.

این روزنامه به نقل از مقام‌ها نوشته ترامپ از نهادها و مسئولان نظامی و امنیتی خود درباره امکان‌های پیش رو و سناریوهای احتمالی پرسیده است.

نیویورک تایمز، عصر دوشنبه، ۱۶ نوامبر، در گزارشی اختصاصی خبر داد که مایک پنس، معاون ترامپ، مایک پومپئو، وزیر خارجه، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش و کریستوفر سی. میلر، وزیرموقت دفاع همگی به ترامپ هشدار داده‌اند که از فکر چنین حمله‌ای بیرون بیاید چرا که می‌تواند منجر به پدید آمدن برخوردهای نظامی گسترده آن هم تنها چند هفته مانده به پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ شود.

ترامپ که تنها ۶۵ روز دیگر در کاخ‌سفید حضور خواهد داشت، از زمان شکست در انتخابات (ششم نوامبر) تاکنون چند تغییر عمده در وزارت دفاع انجام داده است از جمله برکناری مارک اسپر، وزیر دفاع و معاونان او.

رسانه‌های آمریکایی این برکناری را همسو با تمایل ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان ارزیابی کرده بودند.

ارزیابی که روز دوشنبه، ۱۶ نوامبر، با تایید از سوی مقام‌های پنتاگون روبرو شد و مشخص شد که قرار است نیمی از نیروهای این کشور افغانستان را به زودی ترک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار