در گفت‌وگو با پانا

علیرضا استکی: بوکسورهای المپیکی ایران به آمادگی ایده‌آل رسیده‌اند

اردوی تیم ملی بوکس دو هفته تعطیل می‌شود

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی بوکس با ابراز رضایت از وضعیت دو بوکسور المپیکی ایران، از تعطیلات دو هفته‌ای اردوی تیم ملی به علت وضعیت بحرانی کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا استکی: بوکسورهای المپیکی ایران به آمادگی ایده‌آل رسیده‌اند

علیرضا استکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پانا درباره برگزاری اردوی تیم ملی بوکس گفت: « چهار مرحله اردوی المپیکی‌ها و دو مرحله اردو با دیگر بوکسورها که به تیم ملی دعوت شدند، در حال برگزاری است. خوشبختانه شرایط بسیار خوب است و بچه‌ها در این چند وقت پیشرفته قابل قبولی داشتند، ما در یک سال گذشته تیم خیلی خوبی را آماده کرده بودیم، اما در این چند ماه که تمامی اردوها به دلیل شیوع کرونا تعطیل بود، خیلی افت کردیم. در حال حاضر وضعیت بوکسور‌های المپیکی بسیار خوب است و آنها به شرایط ایده‌آل رسیدند، اما باید روی دیگر بوکسورها کار زیادی انجام دهیم و در واقع از صفر شروع کردیم. »

وی در واکنش به تعطیلی دو هفته تهران و وضعیت برگزاری اردوها در دو هفته آینده عنوان کرد: « ما تابع ستاد مقابله با کرونا هستیم و هر تصمیمی که آنها بگیرند انجام خواهیم داد. بنابراین تا روز پنج‌شنبه تمرینات را پیگیری خواهیم کرد و بعد از آن به مدت دو هفته اردوی تیم ملی بوکس تعطیل خواهد شد. »

سرمربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سؤال که آیا مسابقات گزینشی لغو خواهد ‌شود، عنوان کرد: « تاکنون چیزی در این خصوص به ما اعلام کرده‌اند و من فکر نمی‌کنم کمیته بین‌المللی المپیک هم چنین تصمیم بگیرد. مسابقه گزینشی ما اواخر خردادماه در فرانسه برگزار می‌شود و در تلاش هستیم که بتوانیم در آن مسابقات هم به سهمیه برسیم. کار خیلی سخت است اما ما هم تلاش خودمان را انجام خواهیم. »

استکی در پاسخ به این سؤال که وضعیت حقوقی ملی‌پوشان به چه صورت است، عنوان کرد: « خوشبختانه از نظر مالی فدراسیون تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بوکسورها شرایط خوبی داشته باشند. ثوری رئیس فدراسیون تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا از همه جا پول تهیه کند، در کنار آن کمیته ملی المپیک و خود من هم به بچه‌ها کمک می‌کنیم. باید در سال منتهی به المپیک همگی دست در دست هم بدهیم تا این رشته المپیکی را سر و سامان بدهیم. بوکس تاکنون دو سهمیه برای المپیک کسب کرده است و ما امیدواریم که بتوانیم باز هم سهمیه کسب کنیم. امیدوارم این حمایت‌ها ادامه پیدا کند. »

سرمربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سؤال که به غیر از حضور در اردوها برنامه دیگری دارند، اظهار کرد: « حضور در اردو به بوکسورها کمک خیلی زیادی می‌کند، چرا که اگر در اردو حضور نداشته باشند تمرینات آنها منظم نخواهد بود و کیفیت پایین می‌آید. در حال حاضر بهترین برنامه‌های روز دنیا برای بوکسورها در نظر گرفته شده و با آن تمرین می‌کنند. من به فدراسیون چندین برنامه داده‌ام، اما نمی‌دانم با شرایط فعلی امکان‌پذیر هست یا خیر. یک اردوی برون مرزی مدنظر دارم و همچنین یک اردوی داخلی با یک تیم خارجی و یک تورنمنت داخلی با یک تیم خارجی که به ایران بیایند و بتوانیم در سطح مسابقه هم بوکسورها را به آمادگی برسانیم، اما همان‌طور که گفتم با توجه به شرایط فعلی وضعیت مشخص نیست. »

استکی در پایان درباره وضعیت حریفان تیم ملی بوکس ایران گفت : « در همه دنیا مسابقات در بوکس حرفه‌ای و آماتور یا قهرمانی کشور در حال برگزاری است. در ایران هم تقریباً برخی برنامه‌ها در حال پیگیری است، اما شرایط آن طور که انتظار داریم پیش نمی‌رود. این تعطیلی دو هفته‌ای باز هم ما را از برنامه‌ها عقب می‌اندازد، اما فعلاً چاره‌ای نیست وقتی مردم رعایت نمی‌کنند در نهایت چنین برنامه‌ای در نظر گرفته می‌شود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار