در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران انجام می‌شود؛

فردا؛ ۹ پروژه برقی در آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود

تهران (پانا) - استان آذربایجان‌شرقی فردا (سه‌شنبه) مقصد بیست و نهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران است که بهره برداری از ۹ پروژه برقی را برای این استان به همراه دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
فردا؛ ۹ پروژه برقی در آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود

مرحله دوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از ابتدای امسال با وجود کرونا و در تداوم مرحله نخست آن که از نیمه دوم سال گذشته شروع شده بود، کلید خورد.

مرحله نخست پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از ابتدای مهرماه ۹۸ با هدف افتتاح ۲۲۷ پروژه بزرگ آب و برق به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان آغاز شد.

در این پویش ۶ ماهه، ۱۰ سد، ۶ هزار و ۳۳۵ هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی، ۱۸ نیروگاه حرارتی، ۱۷ نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی و بادی، ۶ نیروگاه مقیاس کوچک، ۱۰۳ پُست و خط انتقال، ۱۷ طرح آب‌رسانی شهری، ۱۰ تصفیه‌خانه آب، ۱۷ تصفیه‌خانه فاضلاب و آب‌رسانی به ۸۶۰ روستای کشور، مجموع پروژه‌هایی بود به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها نه فقط شهرها و روستاها و به نوعی توزیع عادلانه زیرساخت‌های اصلی و مهم کشور در همه نقاط کشور، استان‌های مرزنشین، مرکزی و نقاط بهره‌مند از منابع آب، مناطق خشک و کم‌آب کشور را در بر می‌گرفتند، بلکه همراه با مشارکت فعال منابع دولتی، منابع داخلی شرکت‌های وزارت نیرو، مشارکت‌های مردم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بود که ۶۰ درصد منابع خارج از بودجه دولت و منابع داخلی، بخش خصوصی و مشارکت‌های فعال به‌ویژه صندوق توسعه ملی بوده است.

با پایان مرحله نخست این پویش در آخرین روزهای اسفند ۹۸ و هم‌زمان با فرا رسیدن سال جدید مرحله دوم پویش نیز کلید خورد که یک ویژگی خاص داشت و آن، علاوه بر پروژه‌های ساخت‌و سازی، طرح‌های سازوکاری نیز در برنامه‌های بهره‌برداری قرار گرفت.

پیشتر «رضا اردکانیان» وزیر نیرو با اشاره به پویش #هرهفته_الف_ب_ایران گفت: این پویش، یک سامانی برای اجرا، تکمیل و به بهره‌برداری رساندن طرح‌های بزرگ آب، برق و فاضلاب در سراسر کشور است.

وی افزود: در ابتدای سال با وجود همه محدودیت‌ها، به اتکای ظرفیت‌های موجود و توانمندی‌ شرکت‌های مدیریتی، مهندسان مشاور و پیمانکاران، همکاران در سازمان‌های دولتی و ظرفیت بخش خصوصی متعهد شدیم که تا پایان سال ۲۵۰ پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب را با سرمایه‌گذاری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۸ پروژه از مجموع ۲۵۰ پروژه با سرمایه‌گذاری حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال، طرح‌ها هفته به هفته همان‌گونه که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار هیات وزیران با ایشان در هفته نخست شهریورماه بوده و اشاره فرمودند طرح‌های زیربنایی نظیر آنچه وزارت نیرو هفته به هفته به بهره‌برداری می‌رساند، باید مطابق برنامه پیش برود، ما نیز همه تلاشمان را خواهیم داشت تا امسال هم مانند سال گذشته به این وعده وفا شود.

وزیر نیرو خاطرنشان‌کرد: تاکنون هفت سد مخزنی، هشت پروژه شبکه آبیاری و زهکشی، چهار تصفیه‌خانه بزرگ آب، هفت تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب، آب‌رسانی به ۴۴۸ روستا و هفت شهر بزرگ به همراه ۹ نیروگاه حرارتی، ۱۳ نیروگاه تجدیدپذیر، پنج نیروگاه مقیاس کوچک و ۳۳ پروژه پست و خطوط انتقال به ثمر رسیده است.

وی اضافه‌کرد: علاوه بر این پروژه‌ها، هفت پروژه سازوکاری نیز به بهره‌برداری رسیده که هم تاثیر خود را در بهتر اجرا شدن طرح‌های ساخت‌وسازی نشان می‌دهند و هم موجب تسهیل خدمت‌رسانی به مردم می‌شوند که از جمله اینها بی‌نیاز کردن مردم از مراجعه به شرکت‌های توزیع برق است.

اردکانیان گفت: بیش از ۴۰ خدمتی که مردم با مراجعه به شرکت‌ها باید این خدمات را دریافت می‌کردند، اکنون با استفاده از فناوری تلفن‌های همراه و حتی ارتباط‌های تلفنی قابل انجام است.

برپایه این گزارش، در هفته بیست و نهم این پویش آذربایجان شرقی فردا شاهد افتتاح ۹ پروژه تامین برق خواهد بود.

۹ پروژه تامین برق با سرمایه‌گذاری ۷۳۲ میلیارد تومان روز سه‌شنبه و در بیست و نهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور «همایون حائری» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در استان آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد.

این پروژه‌ها شامل پست ۲۰/۱۳۲/۲۳۰ کیلوولت GIS مرکزی تبریز، نیروگاه مقیاس‌کوچک تبریز به ظرفیت ۲۵ مگاوات، چهار پروژه افزایش ظرفیت (پست‌های سعیدآباد، خسروشهر، آخولا و ماشین‌سازی) و سه پروژه انتقال برق، تامین روشنایی و ساخت فیدر است.

از مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده برای این پروژه‌ها ۴۶۵ میلیارد تومان برای نیروگاه مقیاس‌کوچک ۲۵ مگاواتی تبریز توسط بخش خصوصی و بقیه برای ۸ پروژه دیگر از محل منابع داخلی هزینه شده است.

این پروژه‌ها با هدف تقویت شبکه انتقال، پایداری تامین برق بخش مرکزی تبریز، تامین بار مشترکان توزیع، کاهش تلفات، بهبود کیفیت برق، افزایش ظرفیت پست و تامین بار متقاضیان و افزایش ظرفیت ترانسفورماتورها با توجه به صنعتی بودن منطقه اجرا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار