نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد

آزادسازی سوسنگرد در سایه نقش بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب

تبریز(پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر آزادسازی سوسنگرد در سایه نقش بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب، گفت: در کنار نقش پنهان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جنگ، حضور معظم له در جبهه‌های نبرد وضعیت جنگ تحمیلی را تغییر داده بود.

کد مطلب: ۱۱۳۹۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آزادسازی سوسنگرد در سایه نقش بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با جمعی از پیشکسوتان لشگر عاشورا با اشاره به 26 آبان ماه، سالروز آزادی سوسنگرد، اظهار کرد: حضور 9ماهه رهبر عزیزمان در آغاز جنگ تحمیلی از اولین روزهای مهرماه 59 تا پایان اردیبهشت 60، به نقش برجسته ایشان در صحنه‌های مختلف جنگ می‌توان پی‌برد.

وی افزود: اما مهم‌تر از آن، نقش پنهان ایشان در کشف و شناسایی نیروهای کلیدی جنگ، تأسیس و بنیانگذاری بخش‌ها، قسمت‌ها و نهادهای مختلف، مراقبت و حراست و رصد تحرکات نفوذی‌های دشمن بوده است.

وی افزود: فداکاری‌های رزمندگان اسلام به ویژه رزمندگان آذربایجانی و نقش آفرینی رهبر معظم انقلاب و شهید چمران، معادلات جنگ تحمیلی را بر هم زد و باعث زبونی و خفت دشمن بعثی و عوامل نفوذی آن‌ها در داخل شد.

امام جمعه تبریز افزود: اگر در آن سال‌های نخست دفاع مقدس، سوسنگرد سقوط می‌کرد، بدون تردید سقوط اهواز و استان خوزستان قطعی بود و اگر سوسنگرد آزاد نمی‌شد، وضعیت جنگ تحمیلی در آن برهه بطور کامل تغییر می‌کرد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان، وی اظهارکرد: امام راحل(ره) در دو مورد از کلمه "باید" استفاده کردند که یکی درباره شکست حصر آبادان و دیگری آزادسازی سوسنگرد بود.

وی با اشاره به وحدت نیروهای عمل کننده در عملیات آزادسازی سوسنگرد، گفت: نقش لشکر عاشورای آذربایجان در کنار ارتش و لشکر92 زرهی خوزستان، جهاد سازندگی، نیروهای عشایر منطقه و حتی نیروهای ژاندارمری وقت در این عملیات بی‌نظیر بود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به وحدت مثال زدنی نیروهای نظامی در سال‌های جنگ، گفت: در سایه این همدلی، سوسنگرد آزاد شد و یکی از نکات برجسته موفقیت عملیات آزادسازی سوسنگرد حضور و پیگیری شهید محراب "آیت الله مدنی" امام جمعه وقت تبریز بود که امور را از نزدیک پیگیری می‌کرد و مهم‌تر از همه حضور مقام معظم رهبری به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع و شهید چمران به عنوان فرمانده جنگ‌های نامنظم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پخش مستند سه قسمتی با نام «در لباس سربازی»، گفت: در سالگرد چهل سالگی دفاع مقدس و به همت مؤسسه نشر آثار امام خامنه‌ای و با تلاش مستندساز خوشنام و پرکارِ کشورمان آقای مهدی نقویان، این مستند تهیه و تدوین شده بود.

وی با بیان این‌که "در لباس سربازی" در آینده کتابی خواهد بود که خاطرات رهبر انقلاب در دفاع مقدس را روایت می‌کند، افزود: این خاطرات چنانچه در مستند سه قسمتی دیدیم، یک روایت ناب و دست اول از آغاز و فراز و فرودها و پایان دفاع مقدس است که در صورت انتشار ناگفته‌های بسیاری از جنگ، به خصوص روزهای آغاز آن را روایت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار